Upravljanje idejama u procesu inovacije proizvoda – rezultati empirijskog istraživanja
Milan Stevanović
orcid.org/0000-0003-2165-3791
; Markot.tel d.o.o., Trg Kresimira Cosica 11, 10000 Zagreb, Croatia
Dorian Marjanović
; Faculty of mechanical engineering and naval architecture University of Zagreb, Ivana Lučića 5, 10000 Zagreb, Croatia
Mario Štorga
orcid.org/0000-0001-9700-008X
; Faculty of mechanical engineering and naval architecture University of Zagreb, Ivana Lučića 5, 10000 Zagreb, Croatia
APA 6th Edition Stevanović, M., Marjanović, D. & Štorga, M. (2016). Upravljanje idejama u procesu inovacije proizvoda – rezultati empirijskog istraživanja. Tehnički vjesnik, 23 (5), 1285-1294. https://doi.org/10.17559/TV-20150603223629
MLA 8th Edition Stevanović, Milan, et al. "Upravljanje idejama u procesu inovacije proizvoda – rezultati empirijskog istraživanja." Tehnički vjesnik, vol. 23, no. 5, 2016, pp. 1285-1294. https://doi.org/10.17559/TV-20150603223629. Accessed 19 Apr. 2021.
Chicago 17th Edition Stevanović, Milan, Dorian Marjanović and Mario Štorga. "Upravljanje idejama u procesu inovacije proizvoda – rezultati empirijskog istraživanja." Tehnički vjesnik 23, no. 5 (2016): 1285-1294. https://doi.org/10.17559/TV-20150603223629
Harvard Stevanović, M., Marjanović, D., and Štorga, M. (2016). 'Upravljanje idejama u procesu inovacije proizvoda – rezultati empirijskog istraživanja', Tehnički vjesnik, 23(5), pp. 1285-1294. https://doi.org/10.17559/TV-20150603223629
Vancouver Stevanović M, Marjanović D, Štorga M. Upravljanje idejama u procesu inovacije proizvoda – rezultati empirijskog istraživanja. Tehnički vjesnik [Internet]. 2016 [cited 2021 April 19];23(5):1285-1294. https://doi.org/10.17559/TV-20150603223629
IEEE M. Stevanović, D. Marjanović and M. Štorga, "Upravljanje idejama u procesu inovacije proizvoda – rezultati empirijskog istraživanja", Tehnički vjesnik, vol.23, no. 5, pp. 1285-1294, 2016. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20150603223629
APA 6th Edition Stevanović, M., Marjanović, D. & Štorga, M. (2016). Idea management in product innovation – the empirical research results. Tehnički vjesnik, 23 (5), 1285-1294. https://doi.org/10.17559/TV-20150603223629
MLA 8th Edition Stevanović, Milan, et al. "Idea management in product innovation – the empirical research results." Tehnički vjesnik, vol. 23, no. 5, 2016, pp. 1285-1294. https://doi.org/10.17559/TV-20150603223629. Accessed 19 Apr. 2021.
Chicago 17th Edition Stevanović, Milan, Dorian Marjanović and Mario Štorga. "Idea management in product innovation – the empirical research results." Tehnički vjesnik 23, no. 5 (2016): 1285-1294. https://doi.org/10.17559/TV-20150603223629
Harvard Stevanović, M., Marjanović, D., and Štorga, M. (2016). 'Idea management in product innovation – the empirical research results', Tehnički vjesnik, 23(5), pp. 1285-1294. https://doi.org/10.17559/TV-20150603223629
Vancouver Stevanović M, Marjanović D, Štorga M. Idea management in product innovation – the empirical research results. Tehnički vjesnik [Internet]. 2016 [cited 2021 April 19];23(5):1285-1294. https://doi.org/10.17559/TV-20150603223629
IEEE M. Stevanović, D. Marjanović and M. Štorga, "Idea management in product innovation – the empirical research results", Tehnički vjesnik, vol.23, no. 5, pp. 1285-1294, 2016. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20150603223629
Abstracts Konkurentnost gospodarstva u značajnoj mjeri ovisi o njegovoj sposobnosti da uvodi inovacije. Između istraživača i poslovne prakse postoji suglasnost o velikoj važnosti procesa upravljanja inovacijama, osobito u najranijoj fazi kada je potrebno prepoznati poslovne prilike i pronaći najbolje mogućnosti za njihovu realizaciju. U procesu upravljanja inovacijama, mnogi autori ističu presudnu ulogu upravljanja idejama, odnosno učinkovitog načina stvaranja, prikupljanja, vrednovanja, unapređenja, selekcije i implementacije ideja. U okviru znanstvenog projekta "Modeli i metode upravljanja znanjem u razvoju proizvoda", MZOS RH, provedena je anketa na uzorku hrvatskih tvrtki koje u svom proizvodnom programu imaju razvoj proizvoda. Provedenom anketom pokušalo se odrediti stanje na području inovacije proizvoda, te na području upravljanja inovacijama i upravljanja idejama u gospodarstvu i usporediti podatke s podacima najbolje prakse. Obradom prikupljenih podataka ustanovljeno je kako i kada se ideje prikupljaju, koji motivi i potrebe su pokretači za prikupljanje ideja te kako su tvrtke organizirane i osposobljene za taj zahtjevni posao. U ovom radu prikazani su rezultati provedene ankete, koji ukazuju na načine unapređenja i razvoja proizvoda, te izvore i načine prikupljanja ideja. Objavljivanje rezultata ovog, kao i drugih istraživanja o inovacijama proizvoda, ima za cilj širenje znanja o ovom, izuzetno značajnom ali i nedovoljno istraženom području.