hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.17559/TV-20150310102017

Razumijevanje informacija grafički različito oblikovanih legendi u procesu učenja

Ivana Žganjar ; University of Zagreb, Faculty of Graphic Arts, Getaldiceva 2, 10000 Zagreb, Croatia
Dorotea Kovačević   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8102-0534 ; University of Zagreb, Faculty of Graphic Arts, Getaldiceva 2, 10000 Zagreb, Croatia
Maja Brozović   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9955-2099 ; University of Zagreb, Faculty of Graphic Arts, Getaldiceva 2, 10000 Zagreb, Croatia

Puni tekst: hrvatski, pdf (2 MB) str. 1395-1403 preuzimanja: 396* citiraj
APA 6th Edition
Žganjar, I., Kovačević, D. i Brozović, M. (2016). Razumijevanje informacija grafički različito oblikovanih legendi u procesu učenja. Tehnički vjesnik, 23 (5), 1395-1403. https://doi.org/10.17559/TV-20150310102017
MLA 8th Edition
Žganjar, Ivana, et al. "Razumijevanje informacija grafički različito oblikovanih legendi u procesu učenja." Tehnički vjesnik, vol. 23, br. 5, 2016, str. 1395-1403. https://doi.org/10.17559/TV-20150310102017. Citirano 27.02.2021.
Chicago 17th Edition
Žganjar, Ivana, Dorotea Kovačević i Maja Brozović. "Razumijevanje informacija grafički različito oblikovanih legendi u procesu učenja." Tehnički vjesnik 23, br. 5 (2016): 1395-1403. https://doi.org/10.17559/TV-20150310102017
Harvard
Žganjar, I., Kovačević, D., i Brozović, M. (2016). 'Razumijevanje informacija grafički različito oblikovanih legendi u procesu učenja', Tehnički vjesnik, 23(5), str. 1395-1403. https://doi.org/10.17559/TV-20150310102017
Vancouver
Žganjar I, Kovačević D, Brozović M. Razumijevanje informacija grafički različito oblikovanih legendi u procesu učenja. Tehnički vjesnik [Internet]. 2016 [pristupljeno 27.02.2021.];23(5):1395-1403. https://doi.org/10.17559/TV-20150310102017
IEEE
I. Žganjar, D. Kovačević i M. Brozović, "Razumijevanje informacija grafički različito oblikovanih legendi u procesu učenja", Tehnički vjesnik, vol.23, br. 5, str. 1395-1403, 2016. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20150310102017
Puni tekst: engleski, pdf (2 MB) str. 1395-1403 preuzimanja: 164* citiraj
APA 6th Edition
Žganjar, I., Kovačević, D. i Brozović, M. (2016). Understanding different graphic legends information in the process of learning. Tehnički vjesnik, 23 (5), 1395-1403. https://doi.org/10.17559/TV-20150310102017
MLA 8th Edition
Žganjar, Ivana, et al. "Understanding different graphic legends information in the process of learning." Tehnički vjesnik, vol. 23, br. 5, 2016, str. 1395-1403. https://doi.org/10.17559/TV-20150310102017. Citirano 27.02.2021.
Chicago 17th Edition
Žganjar, Ivana, Dorotea Kovačević i Maja Brozović. "Understanding different graphic legends information in the process of learning." Tehnički vjesnik 23, br. 5 (2016): 1395-1403. https://doi.org/10.17559/TV-20150310102017
Harvard
Žganjar, I., Kovačević, D., i Brozović, M. (2016). 'Understanding different graphic legends information in the process of learning', Tehnički vjesnik, 23(5), str. 1395-1403. https://doi.org/10.17559/TV-20150310102017
Vancouver
Žganjar I, Kovačević D, Brozović M. Understanding different graphic legends information in the process of learning. Tehnički vjesnik [Internet]. 2016 [pristupljeno 27.02.2021.];23(5):1395-1403. https://doi.org/10.17559/TV-20150310102017
IEEE
I. Žganjar, D. Kovačević i M. Brozović, "Understanding different graphic legends information in the process of learning", Tehnički vjesnik, vol.23, br. 5, str. 1395-1403, 2016. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20150310102017

Sažetak
Način na koji studenti percipiraju grafički oblikovane informacije u velikoj je mjeri određen dizajnom prikazanih informacija. Odabirom odgovarajućih grafičkih elemenata moguće je olakšati snalaženje u sustavu koji studentima prikazuje nove sadržaje. U ovoj studiji rabljen je tlocrtni prikaz krajobraznog uređenja s tri različita načina prikazivanja legende (simboli, brojevi, linije). Uporabom eye-tracker tehnologije omogućeni su kvantitativni podaci (vrijeme uočavanja i broj fiksacija) o vizualnoj percepciji 50 studenata tijekom promatranja plana krajobraznog uređenja. Zadatak ispitanika bio je da, rabeći legendu, pronađu točan naziv biljne vrste prikazane u planu uređenja. Rezultati ukazuju da studenti točnije interpretiraju grafički oblikovane informacije kada se one označavaju pomoću brojki. Osim toga, ustanovljeno je da je studentima potrebno više pažnje i vremena za snalaženje u planu sadnje ukoliko su informacije prikazane pomoću linija.

Ključne riječi
grafički dizajn; legenda; percepcija; studenti

Hrčak ID: 167499

URI
https://hrcak.srce.hr/167499

[engleski]

Posjeta: 903 *