Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17559/TV-20150310102017

Razumijevanje informacija grafički različito oblikovanih legendi u procesu učenja

Ivana Žganjar ; University of Zagreb, Faculty of Graphic Arts, Getaldiceva 2, 10000 Zagreb, Croatia
Dorotea Kovačević orcid id orcid.org/0000-0002-8102-0534 ; University of Zagreb, Faculty of Graphic Arts, Getaldiceva 2, 10000 Zagreb, Croatia
Maja Brozović orcid id orcid.org/0000-0001-9955-2099 ; University of Zagreb, Faculty of Graphic Arts, Getaldiceva 2, 10000 Zagreb, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 1.687 Kb

str. 1395-1403

preuzimanja: 695

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.687 Kb

str. 1395-1403

preuzimanja: 275

citiraj


Sažetak

Način na koji studenti percipiraju grafički oblikovane informacije u velikoj je mjeri određen dizajnom prikazanih informacija. Odabirom odgovarajućih grafičkih elemenata moguće je olakšati snalaženje u sustavu koji studentima prikazuje nove sadržaje. U ovoj studiji rabljen je tlocrtni prikaz krajobraznog uređenja s tri različita načina prikazivanja legende (simboli, brojevi, linije). Uporabom eye-tracker tehnologije omogućeni su kvantitativni podaci (vrijeme uočavanja i broj fiksacija) o vizualnoj percepciji 50 studenata tijekom promatranja plana krajobraznog uređenja. Zadatak ispitanika bio je da, rabeći legendu, pronađu točan naziv biljne vrste prikazane u planu uređenja. Rezultati ukazuju da studenti točnije interpretiraju grafički oblikovane informacije kada se one označavaju pomoću brojki. Osim toga, ustanovljeno je da je studentima potrebno više pažnje i vremena za snalaženje u planu sadnje ukoliko su informacije prikazane pomoću linija.

Ključne riječi

grafički dizajn; legenda; percepcija; studenti

Hrčak ID:

167499

URI

https://hrcak.srce.hr/167499

Datum izdavanja:

13.10.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.960 *