Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/mo43.231.725

Metodika Jadranke Damjanov - osviještavanje doslovnog vida osjetilnog opažanja

Marko Tokić orcid id orcid.org/0000-0001-7771-6179 ; Odsjek za filozofiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 550 Kb

str. 7-25

preuzimanja: 1.366

citiraj


Sažetak

Polazeći od polemike koja se razvila između Matka Peića i Damjanovinih učenika u Telegramu 1961. godine, želi se rasvijetliti smisao Damjanovine metodike nastave povijesti umjetnosti. Jadranka Damjanov smatra da je svrha umjetničkog odgoja osvijestiti ono što se opaža. Obrazloženje je ponudila rezultatima elektronistamografskih istraživanja, koje je sprovela na ispitanicima koji su promatrali moderna umjetničko-likovna djela. Zaključila je da je umjetnost osjetilno razotkrivanje mjere, koje s jedne strane ostvaruje gledatelj, a s druge strane umjetnik. Teza je rada da se Damjanova svojim zaključkom u bitnom udaljava od općeprihvaćenog shvaćanja umjetnosti, prema kojemu je za umjetnost odredbeno samo proizvođenje svojstveno umjetniku.

Ključne riječi

opažanje; oči; elektronistamografija; odgoj (obrazovanje); svijest; umjetnost

Hrčak ID:

167666

URI

https://hrcak.srce.hr/167666

Datum izdavanja:

29.9.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.595 *