hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo43.231.725

Metodika Jadranke Damjanov - osviještavanje doslovnog vida osjetilnog opažanja

Marko Tokić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-7771-6179 ; Odsjek za filozofiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (550 KB) str. 7-25 preuzimanja: 484* citiraj
APA 6th Edition
Tokić, M. (2016). Metodika Jadranke Damjanov - osviještavanje doslovnog vida osjetilnog opažanja. Metodički ogledi, 23 (1), 7-25. https://doi.org/10.21464/mo43.231.725
MLA 8th Edition
Tokić, Marko. "Metodika Jadranke Damjanov - osviještavanje doslovnog vida osjetilnog opažanja." Metodički ogledi, vol. 23, br. 1, 2016, str. 7-25. https://doi.org/10.21464/mo43.231.725. Citirano 19.01.2020.
Chicago 17th Edition
Tokić, Marko. "Metodika Jadranke Damjanov - osviještavanje doslovnog vida osjetilnog opažanja." Metodički ogledi 23, br. 1 (2016): 7-25. https://doi.org/10.21464/mo43.231.725
Harvard
Tokić, M. (2016). 'Metodika Jadranke Damjanov - osviještavanje doslovnog vida osjetilnog opažanja', Metodički ogledi, 23(1), str. 7-25. https://doi.org/10.21464/mo43.231.725
Vancouver
Tokić M. Metodika Jadranke Damjanov - osviještavanje doslovnog vida osjetilnog opažanja. Metodički ogledi [Internet]. 2016 [pristupljeno 19.01.2020.];23(1):7-25. https://doi.org/10.21464/mo43.231.725
IEEE
M. Tokić, "Metodika Jadranke Damjanov - osviještavanje doslovnog vida osjetilnog opažanja", Metodički ogledi, vol.23, br. 1, str. 7-25, 2016. [Online]. https://doi.org/10.21464/mo43.231.725

Sažetak
Polazeći od polemike koja se razvila između Matka Peića i Damjanovinih učenika u Telegramu 1961. godine, želi se rasvijetliti smisao Damjanovine metodike nastave povijesti umjetnosti. Jadranka Damjanov smatra da je svrha umjetničkog odgoja osvijestiti ono što se opaža. Obrazloženje je ponudila rezultatima elektronistamografskih istraživanja, koje je sprovela na ispitanicima koji su promatrali moderna umjetničko-likovna djela. Zaključila je da je umjetnost osjetilno razotkrivanje mjere, koje s jedne strane ostvaruje gledatelj, a s druge strane umjetnik. Teza je rada da se Damjanova svojim zaključkom u bitnom udaljava od općeprihvaćenog shvaćanja umjetnosti, prema kojemu je za umjetnost odredbeno samo proizvođenje svojstveno umjetniku.

Ključne riječi
opažanje; oči; elektronistamografija; odgoj (obrazovanje); svijest; umjetnost

Hrčak ID: 167666

URI
https://hrcak.srce.hr/167666

[engleski]

Posjeta: 812 *