Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Iz likovne baštine Bosne Srebrene: Gian Antonio Guardi na Petričevcu (Banja Luka) i Francesco Guardi u Kraljevoj Sutjesci

Sanja Cvetnić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 7.536 Kb

str. 85-97

preuzimanja: 451

citiraj


Sažetak

Autorica obrađuje dvije slike venecijanske škole iz likovne baštine franjevačke provincije Bosne Srebrene: sliku Gian Antonija Guardija (Venezia 1699—1760.) Povratak sv. Obitelji iz Hrama i sv. Antun Padovanski u franjevačkom samostanu Presvetoga Trojstva na Petričevcu (Banja Luka), te Francesca Guardija (Venezia 1712—1793.) Bogorodica s Djetetom i sv. Antunom Padovanskim u franjevačkom samostanu sv. Ivana Krstitelja u Kraljevoj Sutjesci. Obje je atribuirao Grgo Gamulin. Autorica u članku donosi točan smještaj i ikonografsko čitanje prve, te predlaže kasniju dataciju: u posljednje razdoblje djelatnosti Gian Antonia Guardija. Druga slika, iz Kraljeve Sutjeske, nosi godinu (1775.) i ime fra G[a]rge iz Vareša koji ju je nabavio, a usporedba s crtežima i srodnim djelima sakralne tematike malih dimenzija koja nastaju nakon 1760. godine potvrduje autorstvo Francesca Guardija. Slike velikana venecijanskoga rokokoa u franjevačkim samostanima u Bosni i Hercegovini — osim svoje iznimne likovne vrijednosti — potvrda su snažnih povijesnih veza s Venecijom koje su stoljećima njegovali franjevci in Bosna othomana.

Ključne riječi

slikarstvo; 18. stoljeće; venecijanska škola; Gian Antonio Guardi; Francesco Guardi; Bosna Srebrena

Hrčak ID:

167800

URI

https://hrcak.srce.hr/167800

Datum izdavanja:

15.12.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.008 *