Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v18i3.1661

Demotiviranost turskih učenika za učenje engleskoga jezika: razvijanje mjerne skale

Kerim Unal ; Faculty of Education, Mersin University
Tugba Yanpar Yelken ; Faculty of Education, Mersin University


Puni tekst: hrvatski pdf 306 Kb

str. 755-777

preuzimanja: 368

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 306 Kb

str. 755-777

preuzimanja: 577

citiraj


Sažetak

Svrha je ovoga istraživanja razviti skalu koja će otkriti faktore koji negativno utječu na motiviranost za engleski jezik i učenje engleskoga kod studenata u pripremnoj fakultetskoj nastavi. Uzorak je činilo 454 učenika. Istraživači su se koristili Likertovom skalom od 6 stupnjeva s 50 čestica kako bi došli do podataka. Rezultati deskriptivne faktorske analize ukazali su na to da skala ima jedan faktor s četiri podkomponentnom faktorskom strukturom od 20 čestica. Podkomponente skale su: 1) Karakteristike nastavnika, 2) Nedostatak interesa prema engleskome jeziku i učenju engleskoga jezika, 3) Razredno okruženje i nastavni materijali i 4) Doživljaj neuspjeha. Cronbachov alfa koeficijent za pouzdanost skale bio je 0,911. Cronbachov alfa koeficijenti za podkomponente bili su: 0,847; 0,813; 0,780 i 0,768. Rezultati CFA ukazali su na to da faktorska struktura odgovara podacima. Skala je pouzdan i valjan instrument za mjerenje faktora demotivacije učenika u procesu učenja jezika.

Ključne riječi

demotivacija; faktori demotivacije; skala demotivacije; ELT; pripremna nastava jezika

Hrčak ID:

167967

URI

https://hrcak.srce.hr/167967

Datum izdavanja:

28.9.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.775 *