Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v18i3.1751

Interkulturalna osjetljivost nastavnika

Dijana Drandić ; Academy of Music, Juraj Dobrila University of Pula


Puni tekst: hrvatski pdf 287 Kb

str. 837-857

preuzimanja: 821

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 287 Kb

str. 837-857

preuzimanja: 357

citiraj


Sažetak

Cilj empirijskog istraživanja u ovom radu bio je, na primjeru osnovnih škola grada Pule,
ispitati: jesu li i u kojoj mjeri nastavnici interkulturalno osjetljivi te postoje li razlike u interkulturalnoj osjetljivosti između nastavnika s obzirom na stručnu spremu (razredna nastava – predmetna nastava), spol (muški – ženski), položaj škole (centralna škola – područna škola) i godine staža provedene u nastavi (do 10 godina, od 11 do 20 godina i više od 20 godina). U istraživanju smo se koristili instrumentom Intercultural Sensitivity Scale – ISS autora Chen i Starosta. Skala mjeri interkulturalnu osjetljivost putem 24 zavisne varijable/tvrdnje kojima su pridružene 4 nezavisne varijable koje definiraju ispitanike. Na temelju rezultata istraživanja dobivenih frekvencijskom analizom i hi-kvadrat testom, zatim pregledom statistički značajnih rezultata (na razini signifikantnosti 5 %) možemo zaključitida ne postoji statistički značajna razlika u interkulturalnoj osjetljivosti među nastavnicima. Ispitali smo i utvrdili da su nastavnici interkulturalno osjetljivi, nije utvrđena razlika s obzirom na stručnu spremu, spol, status škole i godine staža provedene u nastavi. Naše istraživanje je, nadalje, poslužilo i za provjeru valjanosti i pouzdanosti Skale interkulturalne osjetljivosti u kontekstu hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava.

Ključne riječi

interakcija kulturno različitih; interkulturalna kompetencija; nastavnik; učenik

Hrčak ID:

167968

URI

https://hrcak.srce.hr/167968

Datum izdavanja:

28.9.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.399 *