hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.5559/di.25.3.02

Primjena Hofstedeova upitnika kulture u Hrvatskoj: ispitivanje regionalnih razlika

Edo Rajh ; Ekonomski institut, Zagreb
Jelena Budak   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3739-4704 ; Ekonomski institut, Zagreb
Ivan-Damir Anić ; Ekonomski institut, Zagreb

Puni tekst: engleski, pdf (710 KB) str. 309-327 preuzimanja: 2.908* citiraj
APA 6th Edition
Rajh, E., Budak, J. i Anić, I. (2016). Hofstede's Culture Value Survey in Croatia: Examining Regional Differences. Društvena istraživanja, 25 (3), 309-327. https://doi.org/10.5559/di.25.3.02
MLA 8th Edition
Rajh, Edo, et al. "Hofstede's Culture Value Survey in Croatia: Examining Regional Differences." Društvena istraživanja, vol. 25, br. 3, 2016, str. 309-327. https://doi.org/10.5559/di.25.3.02. Citirano 14.10.2019.
Chicago 17th Edition
Rajh, Edo, Jelena Budak i Ivan-Damir Anić. "Hofstede's Culture Value Survey in Croatia: Examining Regional Differences." Društvena istraživanja 25, br. 3 (2016): 309-327. https://doi.org/10.5559/di.25.3.02
Harvard
Rajh, E., Budak, J., i Anić, I. (2016). 'Hofstede's Culture Value Survey in Croatia: Examining Regional Differences', Društvena istraživanja, 25(3), str. 309-327. https://doi.org/10.5559/di.25.3.02
Vancouver
Rajh E, Budak J, Anić I. Hofstede's Culture Value Survey in Croatia: Examining Regional Differences. Društvena istraživanja [Internet]. 2016 [pristupljeno 14.10.2019.];25(3):309-327. https://doi.org/10.5559/di.25.3.02
IEEE
E. Rajh, J. Budak i I. Anić, "Hofstede's Culture Value Survey in Croatia: Examining Regional Differences", Društvena istraživanja, vol.25, br. 3, str. 309-327, 2016. [Online]. https://doi.org/10.5559/di.25.3.02

Sažetak
Svrha ovog istraživanja jest primijeniti Hofstedeov upitnik
nacionalne kulture u Hrvatskoj i istražiti regionalne razlike u
stavovima hrvatskih građana o dimenzijama nacionalne
kulture: distanca moći, individualizam, maskulinitet,
izbjegavanje nesigurnosti i dugoročna orijentacija. Na
temelju ankete velikog uzorka građana u Hrvatskoj (N =
1500) analiziraju se vrijednosti za pet dimenzija na
nacionalnoj razini i na razini regija. Ovo istraživanje
pridonosi Hofstedeovoj teoriji kulture istraživanjem na cijeloj
populaciji i time što se analiziraju regionalne razlike.
Rezultati pokazuju da hrvatsku nacionalnu kulturu obilježava
niža razina distance moći, umjereno viša razina
individualizma, niska razina maskuliniteta i niža razina
dugoročne orijentacije, što su sve karakteristike razvijenih
zemalja. Čini se da je ubrzani proces globalizacije pridonio
konvergenciji stavova građana i njihovu približavanju
stavovima građana u razvijenim zemljama. Međutim, indeks
izbjegavanja nesigurnosti visok je, što je karakteristika
posttranzicijskih zemalja. Analiza na regionalnoj razini
pokazuje da je Hrvatska homogena što se tiče stavova
građana o dimenzijama kulture. Koristeći se dimenzijama
nacionalne kulture u Hrvatskoj, provedena je klasterska
analiza koja je pokazala razlike između klastera prema dobi
i spolu te da nema značajnih razlika s obzirom na
obrazovanje ispitanika. U radu se obrazlažu implikacije ovog
istraživanja za menadžere i nositelje javne politike.

Ključne riječi
Hofstede; dimenzije kulture; Hrvatska; regionalne razlike

Hrčak ID: 168386

URI
https://hrcak.srce.hr/168386

[engleski]

Posjeta: 3.354 *