hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, Vol.25 No.3 Studeni 2016.

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.25.3.05

Zadovoljstvo poslom i sagorijevanje na poslu kod učitelja: važnost podrške ravnatelja i radne motivacije

Ana Slišković   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5621-648X ; Sveučilište u Zadru, Zadar
Irena Burić ; Sveučilište u Zadru, Zadar
Ivana Knežević ; Sveučilište u Zadru, Zadar

Puni tekst: hrvatski, pdf (228 KB) str. 371-392 preuzimanja: 631* citiraj
APA 6th Edition
Slišković, A., Burić, I. i Knežević, I. (2016). Zadovoljstvo poslom i sagorijevanje na poslu kod učitelja: važnost podrške ravnatelja i radne motivacije. Društvena istraživanja, 25 (3), 371-392. https://doi.org/10.5559/di.25.3.05
MLA 8th Edition
Slišković, Ana, et al. "Zadovoljstvo poslom i sagorijevanje na poslu kod učitelja: važnost podrške ravnatelja i radne motivacije." Društvena istraživanja, vol. 25, br. 3, 2016, str. 371-392. https://doi.org/10.5559/di.25.3.05. Citirano 24.09.2018.
Chicago 17th Edition
Slišković, Ana, Irena Burić i Ivana Knežević. "Zadovoljstvo poslom i sagorijevanje na poslu kod učitelja: važnost podrške ravnatelja i radne motivacije." Društvena istraživanja 25, br. 3 (2016): 371-392. https://doi.org/10.5559/di.25.3.05
Harvard
Slišković, A., Burić, I., i Knežević, I. (2016). 'Zadovoljstvo poslom i sagorijevanje na poslu kod učitelja: važnost podrške ravnatelja i radne motivacije', Društvena istraživanja, 25(3), str. 371-392. doi: https://doi.org/10.5559/di.25.3.05
Vancouver
Slišković A, Burić I, Knežević I. Zadovoljstvo poslom i sagorijevanje na poslu kod učitelja: važnost podrške ravnatelja i radne motivacije. Društvena istraživanja [Internet]. 03.11.2016. [pristupljeno 24.09.2018.];25(3):371-392. doi: https://doi.org/10.5559/di.25.3.05
IEEE
A. Slišković, I. Burić i I. Knežević, "Zadovoljstvo poslom i sagorijevanje na poslu kod učitelja: važnost podrške ravnatelja i radne motivacije", Društvena istraživanja, vol.25, br. 3, str. 371-392, studeni 2016. [Online]. doi: https://doi.org/10.5559/di.25.3.05

Sažetak
U istraživanje se krenulo od pretpostavke da rad u
podržavajućoj radnoj okolini povećava radnu motivaciju te tako
pridonosi zadovoljstvu poslom i preventivno djeluje na
profesionalno sagorijevanje. Osnovni cilj rada bio je ispitati
ulogu percipirane podrške ravnatelja i radne motivacije (radne
angažiranosti i samoefikasnosti) u objašnjenju zadovoljstva
poslom i sagorijevanja na poslu kod hrvatskih učitelja. U
istraživanju su sudjelovala 1892 učitelja razredne (N = 856) i
predmetne nastave (N = 1036), zaposlena u 101 osnovnoj
školi u Republici Hrvatskoj. U ukupnom je uzorku 12%
sudionika bilo muškoga spola. Prosječna dob sudionika
iznosila je 41,7 godina (SD = 10,2), a radni staž 15,7 godina
(SD = 10,7). Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza
pokazali su da percipirana podrška ravnatelja i upotrijebljene
mjere radne motivacije značajno pridonose objašnjenju
zadovoljstva poslom i sagorijevanju na poslu (emocionalna
iscrpljenost i otuđenost), dok sociodemografske varijable
objašnjavaju malen postotak varijance kriterijskih mjera.
Zaključno, podrška ravnatelja te samoefikasnost i radna
angažiranost učitelja imaju važnu ulogu u preveniranju
nezadovoljstva poslom i profesionalnoga sagorijevanja učitelja.

Ključne riječi
učitelji; percipirana podrška ravnatelja; radna motivacija; zadovoljstvo poslom; sagorijevanje

Hrčak ID: 168399

URI
https://hrcak.srce.hr/168399

[engleski]

Posjeta: 1.075 *