Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15291/libellarium.v0i0.235

Uloga suvremenih visokoškolskih knjižnica: istraživanje o stavovima i iskustvima diplomskih studenata u društvenim i humanističkim znanostima

Gordana Gašo orcid id orcid.org/0000-0002-5589-9792 ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Knjižnica
Sanjica Faletar Tanacković orcid id orcid.org/0000-0001-7387-6458 ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za informacijske znanosti
Milijana Mičunović ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za informacijske znanosti


Puni tekst: hrvatski pdf 3.175 Kb

str. 81-108

preuzimanja: 1.168

citiraj


Sažetak

Visokoškolske su knjižnice u novije vrijeme doživjele korjenite promjene pod utjecajem informacijske i komunikacijske tehnologije te izmijenjenih pristupa učenju i poučavanju. Kako bi knjižnice (p)ostale integralni dijelovi obrazovnog iskustva, voditelji visokoškolskih ustanova i knjižničari moraju iznova promišljati svoje prostore i usluge korisnicima kako u fizičkom tako i u virtualnom okruženju. U radu se predstavljaju rezultati istraživanja čiji je cilj bio ispitati kako diplomski studenti u području društvenih i humanističkih znanosti percipiraju i koriste prostore i usluge visokoškolske knjižnice (u fizičkom i virtualnom smislu) te utvrditi koliko su njima zadovoljni. Rezultati istraživanja pokazali su da najveći broj ispitanih studenata na diplomskoj razini redovito koristi svoju visokoškolsku knjižnicu (nekoliko puta mjesečno ili tjedno) te da ih više od polovice fizičku knjižnicu (prostor i usluge) smatra važnim za uspješno učenje i studiranje. Zanimljivo je, pak, da su ispitani studenti procijenili kako su im za uspješno učenje važniji elektronički knjižnični izvori od fizičkih knjižničnih prostora i usluga, iako preferiraju tiskanu građu i češće posjećuju (fizički prostor) knjižnice nego što koriste knjižnične e-izvore poput online baze podataka. Ispitanici su podijeljeni u izjavama o omiljenom mjestu za učenje u knjižnici: tek nešto malo više ispitanika preferira učionicu za tihi rad nego učionicu za skupni rad. Provedeno je istraživanje utvrdilo da na percepciju i korištenje knjižnice utječu brojni čimbenici kao što su spol, akademski uspjeh i pristup učenju.

Ključne riječi

visokoškolske knjižnice; diplomski studenti; fizički prostor; knjižnične usluge; e-izvori; društvene i humanističke znanosti; Filozofski fakultet Osijek

Hrčak ID:

168544

URI

https://hrcak.srce.hr/168544

Datum izdavanja:

1.10.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.330 *