Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Status psihologije u medijima u Hrvatskoj i zapreke komunikaciji između znanosti i javnosti

Joško Sindik


Puni tekst: hrvatski pdf 333 Kb

str. 77-91

preuzimanja: 1.834

citiraj


Sažetak

Iznesen je pregled problematike odnosa psihologije kao znanosti i medija koji psihologijske spoznaje promoviraju. Analizirana je realna zastupljenost psihologije u medijima, kod nas i u svijetu, te zapreke u komunikacijama znanstvenika i predstavnika medija (koje postavljaju sami znanstvenici, odnosno mediji). Zatim je razmotreno pitanje koji je medij pogodniji za komunikaciju znanstvenih spoznaja iz područja psihologije. Utvrđeno je da postoje važna etička pitanja u davanju psiholoških znanja na raspolaganje medijima te dileme koje treba sustavno razriješiti. U svijetu postoje mnogi pristupi i strategije interakcije između istraživača i medija, pa se analizira i stanje u Hrvatskoj u tome pogledu, za područje psihologije. Osmišljeni su i potencijalni budući koraci za sustavno usklađivanje komunikacije medija i psihologije. Dobar početak mogla bi biti i inicijativa s Drugoga kongresa hrvatskih znanstvenika iz domovine i inozemstva.

Ključne riječi

psihologija; znanost; mediji; interakcija; komunikacija

Hrčak ID:

16434

URI

https://hrcak.srce.hr/16434

Datum izdavanja:

4.9.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.003 *