hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Stres i percepcija zadovoljstva školom na uzorku osnovnoškolskih učenika iz Slovenije

Ines Lovenjak ; Department of Psychology, Faculty of Arts, University of Ljubljana, Slovenia
Cirila Peklaj ; Department of Psychology, Faculty of Arts, University of Ljubljana, Slovenia

Puni tekst: engleski, PDF (238 KB) str. 357-379 preuzimanja: 445* citiraj
APA 6th Edition
Lovenjak, I. i Peklaj, C. (2016). Stress and Perception of School Satisfaction on a Sample of Slovene Primary School Students. Psihologijske teme, 25 (3), 357-379. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/169517
MLA 8th Edition
Lovenjak, Ines i Cirila Peklaj. "Stress and Perception of School Satisfaction on a Sample of Slovene Primary School Students." Psihologijske teme, vol. 25, br. 3, 2016, str. 357-379. https://hrcak.srce.hr/169517. Citirano 19.09.2021.
Chicago 17th Edition
Lovenjak, Ines i Cirila Peklaj. "Stress and Perception of School Satisfaction on a Sample of Slovene Primary School Students." Psihologijske teme 25, br. 3 (2016): 357-379. https://hrcak.srce.hr/169517
Harvard
Lovenjak, I., i Peklaj, C. (2016). 'Stress and Perception of School Satisfaction on a Sample of Slovene Primary School Students', Psihologijske teme, 25(3), str. 357-379. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/169517 (Datum pristupa: 19.09.2021.)
Vancouver
Lovenjak I, Peklaj C. Stress and Perception of School Satisfaction on a Sample of Slovene Primary School Students. Psihologijske teme [Internet]. 2016 [pristupljeno 19.09.2021.];25(3):357-379. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/169517
IEEE
I. Lovenjak i C. Peklaj, "Stress and Perception of School Satisfaction on a Sample of Slovene Primary School Students", Psihologijske teme, vol.25, br. 3, str. 357-379, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/169517. [Citirano: 19.09.2021.]

Sažetak

Cilj je našeg istraživanja bio odrediti povezanost između doživljavanja stresa, strategija suočavanja, samoefikasnosti u suočavanju i zadovoljstva školom kod osnovnoškolskih učenika. Također, cilj je bio ispitati i u kojoj su mjeri navedene varijable prediktori zadovoljstva školom. U istraživanju je sudjelovalo 512 učenika sedmih, osmih i devetih razreda. Rezultati su pokazali da su učenici koji izvještavaju da su pod stresom manje zadovoljni školom. Dobivena je negativna povezanost između stresa i samoefikasnosti u suočavanju te pozitivna povezanost između samoefikasnosti u suočavanju i instrumentalno-interaktivnih strategija suočavanja. Palijativne su strategije suočavanja negativno povezane sa samoefikasnosti u suočavanju i sa zadovoljstvom školom, dok su instrumentalno-interaktivne strategije suočavanja pozitivno povezane sa zadovoljstvom školom. Rezultati su pokazali da su instrumentalno-interaktivne i palijativne strategije suočavanja te fizički stresori vrlo važni prediktori zadovoljstva školom. Svi rezultati imaju teorijske i praktične implikacije za suočavanje sa stresom u osnovnoj školi.

Ključne riječi
učenici; stres u školi; samoefikasnost u suočavanju; strategije suočavanja; škola

Hrčak ID: 169517

URI
https://hrcak.srce.hr/169517

[engleski] [španjolski]

Posjeta: 1.044 *