hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Osobne i organizacijske radne vrijednosti kao prediktori odanosti organizaciji

Nada Krapić ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Sanja Barić ; Heineken Hrvatska d.o.o.

Puni tekst: hrvatski, PDF (470 KB) str. 479-498 preuzimanja: 645* citiraj
APA 6th Edition
Krapić, N. i Barić, S. (2016). Osobne i organizacijske radne vrijednosti kao prediktori odanosti organizaciji. Psihologijske teme, 25 (3), 479-498. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/169523
MLA 8th Edition
Krapić, Nada i Sanja Barić. "Osobne i organizacijske radne vrijednosti kao prediktori odanosti organizaciji." Psihologijske teme, vol. 25, br. 3, 2016, str. 479-498. https://hrcak.srce.hr/169523. Citirano 26.09.2021.
Chicago 17th Edition
Krapić, Nada i Sanja Barić. "Osobne i organizacijske radne vrijednosti kao prediktori odanosti organizaciji." Psihologijske teme 25, br. 3 (2016): 479-498. https://hrcak.srce.hr/169523
Harvard
Krapić, N., i Barić, S. (2016). 'Osobne i organizacijske radne vrijednosti kao prediktori odanosti organizaciji', Psihologijske teme, 25(3), str. 479-498. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/169523 (Datum pristupa: 26.09.2021.)
Vancouver
Krapić N, Barić S. Osobne i organizacijske radne vrijednosti kao prediktori odanosti organizaciji. Psihologijske teme [Internet]. 2016 [pristupljeno 26.09.2021.];25(3):479-498. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/169523
IEEE
N. Krapić i S. Barić, "Osobne i organizacijske radne vrijednosti kao prediktori odanosti organizaciji", Psihologijske teme, vol.25, br. 3, str. 479-498, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/169523. [Citirano: 26.09.2021.]

Sažetak
Cilj je provedenog istraživanja bio ispitati u kojoj mjeri osobne i percipirane organizacijske vrijednosti kao i njihova interakcija pridonose objašnjenju varijance odanosti organizaciji i njezinih komponenti, a nakon kontrole dužine radnog staža u organizaciji. Dodatno je ispitano i koji od dvaju skupova vrijednosti ima veću prediktivnu snagu za predviđanje odanosti organizaciji. U tu su svrhu na 217 ispitanika prigodnog uzorka iz nekoliko srednjih i većih organizacija primijenjeni Upitnik odanosti organizaciji, Skala osobnih i organizacijskih vrijednosti konstruirana za potrebe ovoga rada te Upitnik sociodemografskih podataka. Prikupljeni su podaci analizirani nizom hijerarhijskih regresijskih analiza. Dobiveni rezultati pokazuju da radni staž u organizaciji, uključen u prvom koraku analize, značajno predviđa sve komponente odanosti, pri čemu je dulji radni staž prediktor više afektivne, normativne, instrumentalne i ukupne odanosti zaposlenika. Dobiven je i inkrementalni doprinos osobnih i organizacijskih vrijednosti pri predviđanju afektivne, normativne i ukupne odanosti organizaciji. Povezanost afektivne odanosti s organizacijskim vrijednostima orijentacije na ljude moderirana je osobnim vrijednostima orijentacije na ljude. Organizacijske vrijednosti imaju veću prediktivnu snagu za predviđanje odanosti organizaciji u odnosu na osobne vrijednosti. Dobivenim su rezultatima djelomično potvrđene postavljene hipoteze o duljini radnog staža te osobnim i organizacijskim vrijednostima kao prediktorima odanosti organizaciji.

Ključne riječi
osobne radne vrijednosti; organizacijske radne vrijednosti; odanost organizaciji

Hrčak ID: 169523

URI
https://hrcak.srce.hr/169523

[engleski] [španjolski]

Posjeta: 1.512 *