Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Učinci implicitnih teorija edukatora o kreativnosti na njenu evaluaciju pomoću idiosinkratskih konstelacija sadržaja kreativnosti

Željko Rački orcid id orcid.org/0000-0001-8478-4698 ; Sveučilište J.J. Strossmayera, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 421 Kb

str. 158-158

preuzimanja: 386

citiraj


Sažetak

U istraživanju je ispitana valjanost ponašajne operacionalizacije kreativnosti u djece u procjenama edukacijskih psihologa, učitelja razredne nastave i studenata učiteljskoga studija, pri čemu su u obzir uzete njihove implicitne teorije o kreativnosti. Početni je skup ponašanja, prikupljen na djeci, procijenilo devet edukacijskih psihologa po stupnju tipičnosti za kreativnost. Studenti psihologije su procijenili jesu li pojedinačna ponašanja dobri predstavnici umjetničke, znanstvene ili svakodnevne kreativnosti. Na temelju procijenjene tipičnosti ponašanja za kreativnost, ponašanja
su podijeljena u kvintile i oblikovana u 64 ponašajne skupine. Tri su skupine studenata učiteljskoga studija (n = 147) nezavisno procijenile sve 64 ponašajne skupine po kreativnosti, od niske do visoke. Upute studentima su se razlikovale na način da je prva skupina studenata procjenjivala ponašajne skupine imenovane kao Djeca, druga
kao Djevojčice, a treća kao Dječaci. Učitelji su razredne nastave (n = 18) procijenili iste 64 ponašajne skupine, ali imenovane kao Učenici/e. Rezultati pokazuju slaganje procjena kreativnosti između edukacijskih psihologa, učitelja razredne nastave i studenata
učiteljskoga studija (r ≥ 0,9) u uvjetima četiri različite upute, istovremeno dajući uvid u pridavanje težine u procjenama kreativnosti ponašanjima iz domene umjetnosti. Dobiveni su nalazi interpretirani u okviru ekološke valjanosti operacionalizacije
kreativnosti kao ponašanja s unaprijed definiranim obilježjima i mjerenja kreativnosti u obrazovnom kontekstu.

Ključne riječi

kreativnost u djece; implicitne teorije; specifičnost za domenu; pristranost prema umjetnosti

Hrčak ID:

169810

URI

https://hrcak.srce.hr/169810

Datum izdavanja:

21.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.133 *