hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Psihometrijske osobine revidiranog upitnika procesa učenja, R-SPQ-2F

Luka Marinović ; Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, Zadar, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (519 KB) str. 191-209 preuzimanja: 297* citiraj
APA 6th Edition
Marinović, L. (2015). Psihometrijske osobine revidiranog upitnika procesa učenja, R-SPQ-2F. Suvremena psihologija, 18 (2), 191-209. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/169820
MLA 8th Edition
Marinović, Luka. "Psihometrijske osobine revidiranog upitnika procesa učenja, R-SPQ-2F." Suvremena psihologija, vol. 18, br. 2, 2015, str. 191-209. https://hrcak.srce.hr/169820. Citirano 24.07.2021.
Chicago 17th Edition
Marinović, Luka. "Psihometrijske osobine revidiranog upitnika procesa učenja, R-SPQ-2F." Suvremena psihologija 18, br. 2 (2015): 191-209. https://hrcak.srce.hr/169820
Harvard
Marinović, L. (2015). 'Psihometrijske osobine revidiranog upitnika procesa učenja, R-SPQ-2F', Suvremena psihologija, 18(2), str. 191-209. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/169820 (Datum pristupa: 24.07.2021.)
Vancouver
Marinović L. Psihometrijske osobine revidiranog upitnika procesa učenja, R-SPQ-2F. Suvremena psihologija [Internet]. 2015 [pristupljeno 24.07.2021.];18(2):191-209. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/169820
IEEE
L. Marinović, "Psihometrijske osobine revidiranog upitnika procesa učenja, R-SPQ-2F", Suvremena psihologija, vol.18, br. 2, str. 191-209, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/169820. [Citirano: 24.07.2021.]

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je validirati hrvatsku verziju upitnika za mjerenje studentskih pristupa učenju, R-SPQ-2F (Biggs Kember i Leung 2001). Pri tome je provjerena pouzdanost mjernog instrumenta, ali i nekoliko formi valjanosti. Konstruktna
valjanost je u provjerena konfirmatornom faktorskom analizom, dok je kriterijska valjanost provjerena utvrđivanjem veza pristupa učenju s nekim vanjskim kriterijima kao što je studentsko zadovoljstvo i postignuće. U istraživanju je sudjelovalo 414 studenata prve godine različitih diplomskih studija Sveučilišta u Zadru. Utvrđeno je da
se R-SPQ-2F može smatrati pouzdanim i valjanim upitnikom za procjenu studentskih pristupa učenju. Konfirmatornim faktorskim analizama utvrđeno je da su dobiveni podaci više u skladu s hijerarhijskim modelom odnosno da je opravdano pretpostaviti
da se dubinski pristup učenju sastoji od dubinskih strategija i dubinskih motiva, dok se površinski pristup sastoji od površinskih strategija i motiva. Utvrđene su očekivane veze pristupa učenju s vanjskim kriterijima. Tako dubinski pristup učenju ostvaruje
pozitivne veze sa studentskim zadovoljstvom i postignućem, dok površinski pristup ostvaruje negativne veze s oba ishoda učenja.

Ključne riječi
studentski pristupi učenju; postignuće; zadovoljstvo

Hrčak ID: 169820

URI
https://hrcak.srce.hr/169820

[engleski]

Posjeta: 531 *