Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Psihometrijske osobine revidiranog upitnika procesa učenja, R-SPQ-2F

Luka Marinović ; Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, Zadar, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 519 Kb

str. 191-209

preuzimanja: 463

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je validirati hrvatsku verziju upitnika za mjerenje studentskih pristupa učenju, R-SPQ-2F (Biggs Kember i Leung 2001). Pri tome je provjerena pouzdanost mjernog instrumenta, ali i nekoliko formi valjanosti. Konstruktna
valjanost je u provjerena konfirmatornom faktorskom analizom, dok je kriterijska valjanost provjerena utvrđivanjem veza pristupa učenju s nekim vanjskim kriterijima kao što je studentsko zadovoljstvo i postignuće. U istraživanju je sudjelovalo 414 studenata prve godine različitih diplomskih studija Sveučilišta u Zadru. Utvrđeno je da
se R-SPQ-2F može smatrati pouzdanim i valjanim upitnikom za procjenu studentskih pristupa učenju. Konfirmatornim faktorskim analizama utvrđeno je da su dobiveni podaci više u skladu s hijerarhijskim modelom odnosno da je opravdano pretpostaviti
da se dubinski pristup učenju sastoji od dubinskih strategija i dubinskih motiva, dok se površinski pristup sastoji od površinskih strategija i motiva. Utvrđene su očekivane veze pristupa učenju s vanjskim kriterijima. Tako dubinski pristup učenju ostvaruje
pozitivne veze sa studentskim zadovoljstvom i postignućem, dok površinski pristup ostvaruje negativne veze s oba ishoda učenja.

Ključne riječi

studentski pristupi učenju; postignuće; zadovoljstvo

Hrčak ID:

169820

URI

https://hrcak.srce.hr/169820

Datum izdavanja:

21.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.090 *