hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

MARKETING U NAKLADNIŠTVU – NAVIKE ČITANJA I KUPNJE KNJIGA SVEUČILIŠNE STUDENTSKE POPULACIJE

Zoran Mihanović ; Sveučilište u Splitu
Ivana Markotić ; Hrvatski zavod za zapošljavanje

Puni tekst: hrvatski, pdf (540 KB) str. 135-158 preuzimanja: 565* citiraj
APA 6th Edition
Mihanović, Z. i Markotić, I. (2016). MARKETING U NAKLADNIŠTVU – NAVIKE ČITANJA I KUPNJE KNJIGA SVEUČILIŠNE STUDENTSKE POPULACIJE. Zbornik Sveučilišta u Dubrovniku, (3), 135-158. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/169961
MLA 8th Edition
Mihanović, Zoran i Ivana Markotić. "MARKETING U NAKLADNIŠTVU – NAVIKE ČITANJA I KUPNJE KNJIGA SVEUČILIŠNE STUDENTSKE POPULACIJE." Zbornik Sveučilišta u Dubrovniku, vol. , br. 3, 2016, str. 135-158. https://hrcak.srce.hr/169961. Citirano 17.02.2020.
Chicago 17th Edition
Mihanović, Zoran i Ivana Markotić. "MARKETING U NAKLADNIŠTVU – NAVIKE ČITANJA I KUPNJE KNJIGA SVEUČILIŠNE STUDENTSKE POPULACIJE." Zbornik Sveučilišta u Dubrovniku , br. 3 (2016): 135-158. https://hrcak.srce.hr/169961
Harvard
Mihanović, Z., i Markotić, I. (2016). 'MARKETING U NAKLADNIŠTVU – NAVIKE ČITANJA I KUPNJE KNJIGA SVEUČILIŠNE STUDENTSKE POPULACIJE', Zbornik Sveučilišta u Dubrovniku, (3), str. 135-158. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/169961 (Datum pristupa: 17.02.2020.)
Vancouver
Mihanović Z, Markotić I. MARKETING U NAKLADNIŠTVU – NAVIKE ČITANJA I KUPNJE KNJIGA SVEUČILIŠNE STUDENTSKE POPULACIJE. Zbornik Sveučilišta u Dubrovniku [Internet]. 2016 [pristupljeno 17.02.2020.];(3):135-158. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/169961
IEEE
Z. Mihanović i I. Markotić, "MARKETING U NAKLADNIŠTVU – NAVIKE ČITANJA I KUPNJE KNJIGA SVEUČILIŠNE STUDENTSKE POPULACIJE", Zbornik Sveučilišta u Dubrovniku, vol., br. 3, str. 135-158, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/169961. [Citirano: 17.02.2020.]

Sažetak
Nepovoljan položaj knjige na globalnom tržištu iziskuje trenutne reakcije nakladnika. Sve većim rastom i razvojem tržišta, oni su primorani promijeniti strategije kako bi utjecali na rast prodaje uz tretman knjige kao kulturnog proizvoda. Gospodarska kriza čini cijelu situaciju još kompliciranijom. Cilj je ovog rada utvrditi navike čitanja i kupnje knjiga studentske populacije i razlike u tendenciji kupnje knjiga s obzirom na demografske varijable ispitanika. Želi se također ustvrditi koliko marketinški napori imaju utjecaj na odluku o kupnji knjiga. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 250 ispitanika. Podatci potrebni za provedbu istraživanja prikupljeni su opisnim istraživanjem uz pomoć anketnog upitnika. Analizom rezultata utvrđeno je da ispitanici imaju tendenciju čitanja knjiga u slobodno vrijeme, dok razlika s obzirom na demografske varijable nije vidljiva. Utvrđena je povezanost između odluke o kupnji knjiga i preporuka referentnih osoba. Također je ustanovljeno da nema statistički značajne ovisnosti između navika čitanja knjiga u slobodno vrijeme i stupnja obrazovanja roditelja. Utvrđeno je da ispitanici, studenti Sveučilišta u Splitu, najčešće kupuju knjige koje pripadaju „popularnoj književnosti“, a ne one potrebne za fakultetsko obrazovanje. Nadalje, nema međusobne povezanosti između odluke o kupnji knjiga ispitanika i usluge nakladnika (moderniziranost i opremljenost knjižare, stručnost i educiranost osoblja). Također, većina ispitanika smatra da bi češće kupovali knjige kad bi knjižara uspostavila dobar odnos s kupcima, i smatraju da promotivne aktivnosti zasigurno utječu na odluku o kupnji knjige.

Ključne riječi
navike čitanja i kupnje knjiga; marketing u nakladništvu; studenti; Hrvatska

Hrčak ID: 169961

URI
https://hrcak.srce.hr/169961

Posjeta: 804 *