hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22598/mt/2016.28.2.143

Održivost i odgovornost potrošača: poslije zelene i etičke potrošnje

Maja Hosta ; Faculty of Economics, University of Ljubljana
Vesna Žabkar   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9331-9090 ; Faculty of Economics, University of Ljubljana

Puni tekst: engleski, pdf (225 KB) str. 143-157 preuzimanja: 1.494* citiraj
APA 6th Edition
Hosta, M. i Žabkar, V. (2016). Consumer Sustainability and Responsibility: Beyond Green and Ethical Consumption. Market-Tržište, 28 (2), 143-157. https://doi.org/10.22598/mt/2016.28.2.143
MLA 8th Edition
Hosta, Maja i Vesna Žabkar. "Consumer Sustainability and Responsibility: Beyond Green and Ethical Consumption." Market-Tržište, vol. 28, br. 2, 2016, str. 143-157. https://doi.org/10.22598/mt/2016.28.2.143. Citirano 24.11.2020.
Chicago 17th Edition
Hosta, Maja i Vesna Žabkar. "Consumer Sustainability and Responsibility: Beyond Green and Ethical Consumption." Market-Tržište 28, br. 2 (2016): 143-157. https://doi.org/10.22598/mt/2016.28.2.143
Harvard
Hosta, M., i Žabkar, V. (2016). 'Consumer Sustainability and Responsibility: Beyond Green and Ethical Consumption', Market-Tržište, 28(2), str. 143-157. https://doi.org/10.22598/mt/2016.28.2.143
Vancouver
Hosta M, Žabkar V. Consumer Sustainability and Responsibility: Beyond Green and Ethical Consumption. Market-Tržište [Internet]. 2016 [pristupljeno 24.11.2020.];28(2):143-157. https://doi.org/10.22598/mt/2016.28.2.143
IEEE
M. Hosta i V. Žabkar, "Consumer Sustainability and Responsibility: Beyond Green and Ethical Consumption", Market-Tržište, vol.28, br. 2, str. 143-157, 2016. [Online]. https://doi.org/10.22598/mt/2016.28.2.143

Sažetak
Svrha – Većina se literature o održivom ponašanju zasniva na pretpostavci da je smanjenje potrošnje samo po sebi pozitivno (uglavnom zbog pozitivnih posljedica na okoliš) i temeljeno na etičkim razmatranjima. Međutim, pitanje o društvenim posljedicama tog smanjenja i namjerama iz vlastitog interesa, općenito nije otvoreno za raspravu. Cilj rada jest identificirati dimenzije održivog i odgovornog ponašanja potrošača, razlikovati ta dva koncepta i predstaviti prepreke za odgovorno djelovanje potrošača u svim aspektima koji bi se mogli odnositi na održivost.
Metodološki pristup – Rad uključuje pregled literature, predlaže okvir održive i odgovorne potrošnje te nudi niz prijedloga za postizanje odgovorne i održive potrošnje. Dodani su uvidi iz osobnih intervjua s potrošačima radi boljeg razumijevanja prikazanih koncepata.
Rezultati i implikacije – Kroz predloženi okvir pokazujemo potencijalne kompromisne odluke potrošača koje oni trebaju donijeti kako bi implementirali održiva i odgovorna pitanja u svakodnevnom procesu odlučivanja. Borbe između onoga što je dobro za njih i što je dobro za okoliš i društvo, mogle bi biti razlogom zašto potrošači imaju problema u postizanju odgovorne i održive potrošnje.
Ograničenja – Kvalitativno istraživanje temeljeno na malom uzorku osobnih intervjua ne dozvoljava poopćavanje.
Doprinos – Adresiran je istraživački jaz u razumijevanju dimenzija održivog i odgovornog djelovanja potrošača u pogledu naglašavanja (okoliša i društva) te namjera (vlastitog interesa i interesa drugih). Razumijevanjem tih dviju dimenzija ponašanja, menadžeri i potrošači mogu riješiti potrošačeve dileme o održivosti i odgovornosti koje proizlaze iz jednodimenzionalnog pogleda te unaprijediti istraživanja i praksu održivosti.

Ključne riječi
održivo ponašanje potrošača prema okolišu; održivo ponašanje potrošača prema društvu; potrošačeva odgovornost; kompromisi

Hrčak ID: 170392

URI
https://hrcak.srce.hr/170392

[engleski]

Posjeta: 2.119 *