hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

ANALIZA VRIJEDNOSNIH LANACA ZA PRODAJU VOĆA I POVRĆA

Ivana Plazibat ; University Department of Professional Studies, University of Split
Ferhat Ćejvanović ; Government of Brcko District of B&H, An Associate of Facul ty of Economics, University of Tuzla
Zorica Vasiljević ; Faculty of Agriculture, University of Belgrade

Puni tekst: engleski, pdf (322 KB) str. 169-188 preuzimanja: 11.098* citiraj
APA 6th Edition
Plazibat, I., Ćejvanović, F. i Vasiljević, Z. (2016). ANALYSIS OF FRUIT AND VEGETABLE VALUE CHAINS. Poslovna izvrsnost, 10 (2), 169-188. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/170754
MLA 8th Edition
Plazibat, Ivana, et al. "ANALYSIS OF FRUIT AND VEGETABLE VALUE CHAINS." Poslovna izvrsnost, vol. 10, br. 2, 2016, str. 169-188. https://hrcak.srce.hr/170754. Citirano 12.06.2021.
Chicago 17th Edition
Plazibat, Ivana, Ferhat Ćejvanović i Zorica Vasiljević. "ANALYSIS OF FRUIT AND VEGETABLE VALUE CHAINS." Poslovna izvrsnost 10, br. 2 (2016): 169-188. https://hrcak.srce.hr/170754
Harvard
Plazibat, I., Ćejvanović, F., i Vasiljević, Z. (2016). 'ANALYSIS OF FRUIT AND VEGETABLE VALUE CHAINS', Poslovna izvrsnost, 10(2), str. 169-188. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/170754 (Datum pristupa: 12.06.2021.)
Vancouver
Plazibat I, Ćejvanović F, Vasiljević Z. ANALYSIS OF FRUIT AND VEGETABLE VALUE CHAINS. Poslovna izvrsnost [Internet]. 2016 [pristupljeno 12.06.2021.];10(2):169-188. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/170754
IEEE
I. Plazibat, F. Ćejvanović i Z. Vasiljević, "ANALYSIS OF FRUIT AND VEGETABLE VALUE CHAINS", Poslovna izvrsnost, vol.10, br. 2, str. 169-188, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/170754. [Citirano: 12.06.2021.]

Sažetak
Poljoprivredni proizvodi se kupuju za osobne potrošnje ili kao sredstvo za daljnju proizvodnju. Voće i povrće su važan sektor poljoprivredne proizvodnje Bosne i Hercegovine, jer opskrbljuje stanovništvo dostatnom hranom a ruralna gospodarstava zaradom. U Bosni i Hercegovini je opskrbni lanac tržišta voća i povrća kratak što znači da se proizvodi prodaju u blizini mjesta proizvodnje ili na lokalnim tržištima. Duži lanci opskrbe na tržištu nisu u tolikoj mjeri zastupljeni zbog pasivnosti proizvođača i nepostojanja ugovorne suradnju sa trgovcima na veliko i malo. Osnovni cilj ovoga rada je identificiranje i analiza proizvodnje i prodaje voća i povrća u BiH, te prijedlog primjene suvremenih menadžerskih metoda u cilju poboljšanja njihova lanca opskrbe. Podaci za ovo istraživanje prikupljeni su pomoću anketnog upitnika upućenog poljoprivrednim proizvođačima (primarnih izvora informacija), kao i analizom sekundarnih izvora podataka (znanstvene i stručne literature, podaci službene statistike). Pri istraživanju koristile su se slijedeće metode: metoda anketiranja, metoda analize i sinteze, metoda deskripcije i metoda uspoređivanja. Kao izazov u upravljanju i uspostave učinkovitijeg tržišnog lanca, postavlja se pitanje kako uključiti male proizvođače u suvremene tržišne lance.

Ključne riječi
proizvodnja voća i povrća; lanac vrijednosti; lanac opskrbe; distribucija voća i povrća

Hrčak ID: 170754

URI
https://hrcak.srce.hr/170754

[engleski]

Posjeta: 11.435 *