hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Marketing autohtonog suhog sira zagrebačke okolice

Marija Radman ; Agronomski fakultet, Svetošimunska 25, 10000 Zagreb
Damir Kovačić
Samir Kalit
Jasmina Havranek
Josip Kraljičković

Puni tekst: hrvatski, pdf (357 KB) str. 93-107 preuzimanja: 1.586* citiraj
APA 6th Edition
Radman, M., Kovačić, D., Kalit, S., Havranek, J. i Kraljičković, J. (2004). Marketing autohtonog suhog sira zagrebačke okolice. Mljekarstvo, 54 (2), 93-107. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/1518
MLA 8th Edition
Radman, Marija, et al. "Marketing autohtonog suhog sira zagrebačke okolice." Mljekarstvo, vol. 54, br. 2, 2004, str. 93-107. https://hrcak.srce.hr/1518. Citirano 09.08.2020.
Chicago 17th Edition
Radman, Marija, Damir Kovačić, Samir Kalit, Jasmina Havranek i Josip Kraljičković. "Marketing autohtonog suhog sira zagrebačke okolice." Mljekarstvo 54, br. 2 (2004): 93-107. https://hrcak.srce.hr/1518
Harvard
Radman, M., et al. (2004). 'Marketing autohtonog suhog sira zagrebačke okolice', Mljekarstvo, 54(2), str. 93-107. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/1518 (Datum pristupa: 09.08.2020.)
Vancouver
Radman M, Kovačić D, Kalit S, Havranek J, Kraljičković J. Marketing autohtonog suhog sira zagrebačke okolice. Mljekarstvo [Internet]. 2004 [pristupljeno 09.08.2020.];54(2):93-107. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/1518
IEEE
M. Radman, D. Kovačić, S. Kalit, J. Havranek i J. Kraljičković, "Marketing autohtonog suhog sira zagrebačke okolice", Mljekarstvo, vol.54, br. 2, str. 93-107, 2004. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/1518. [Citirano: 09.08.2020.]

Sažetak
Potražnja za prepoznatljivim proizvodima i proizvodima s dodanom vrijednošću stalno raste. Utvrđivanje čimbenika koji utječu na stavove i preferencije potrošača vrlo je značajno za pripremu takvih proizvoda namijenjenih tržištu. Suhi sir, jedan od autohtonih proizvoda šire zagrebačke okolice, proizvodi se isključivo na pojedinim obiteljskim gospodarstvima bez valjane kontrole sirovine i gotovog proizvoda te bez marketinške pripreme za tržište. Povećanje tržišne vrijednosti suhog sira te poboljšanje kontrole proizvodnje moguće je postići stvaranjem županijske marke sira. Proizvodnju autohtonog sira, te uvođenje na tržište toga sira sa županijskom oznakom kvalitete, zahtijeva pomnu pripremu prilagođenu zahtjevima potrošača. U ovom radu su prikazani rezultati anketnog ispitivanje potrošača koji su polazište za određivanje tehnoloških parametara sira, a posebice za marketinško oblikovanje proizvoda, prodajnih kanala i distribucije. Rezultati su pokazali da najveći broj potrošača preferira tvrđi, kompaktan sir, svijetlo - žute boje, slabije izraženog mirisa, te bi proizvođači autohtonog suhog sira trebali uvažiti postavljene zahtjeve. Nadalje, pakiranje suhog sira trebalo bi, prema zahtjevima potrošača, biti u plastičnoj prozirnoj foliji. Značajan broj ispitanika mijenja suhi sir s drugim sirevima kojih ima na tržištu, pa je potrebno marketinškim akcijama educirati potrošača o suhom siru i njegovim svojstvima u odnosu na ostale sireve na tržištu.

Ključne riječi
suhi sir; marketing; anketa; potrošač

Hrčak ID: 1518

URI
https://hrcak.srce.hr/1518

[engleski]

Posjeta: 2.350 *