hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

SVEUČILIŠTA I PROMJENE

Ivan Miškulin   ORCID icon orcid.org/0000-0001-7238-2341 ; Medicinski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku
Zvjezdana Penava Brekalo ; Druga gimnazija u Osijeku
Hrvoje Serdarušić ; Ekonomski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku

Puni tekst: hrvatski, pdf (108 KB) str. 171-184 preuzimanja: 158* citiraj
APA 6th Edition
Miškulin, I., Penava Brekalo, Z. i Serdarušić, H. (2016). SVEUČILIŠTA I PROMJENE. Mostariensia, 20 (1-2), 171-184. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/170905
MLA 8th Edition
Miškulin, Ivan, et al. "SVEUČILIŠTA I PROMJENE." Mostariensia, vol. 20, br. 1-2, 2016, str. 171-184. https://hrcak.srce.hr/170905. Citirano 30.03.2020.
Chicago 17th Edition
Miškulin, Ivan, Zvjezdana Penava Brekalo i Hrvoje Serdarušić. "SVEUČILIŠTA I PROMJENE." Mostariensia 20, br. 1-2 (2016): 171-184. https://hrcak.srce.hr/170905
Harvard
Miškulin, I., Penava Brekalo, Z., i Serdarušić, H. (2016). 'SVEUČILIŠTA I PROMJENE', Mostariensia, 20(1-2), str. 171-184. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/170905 (Datum pristupa: 30.03.2020.)
Vancouver
Miškulin I, Penava Brekalo Z, Serdarušić H. SVEUČILIŠTA I PROMJENE. Mostariensia [Internet]. 2016 [pristupljeno 30.03.2020.];20(1-2):171-184. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/170905
IEEE
I. Miškulin, Z. Penava Brekalo i H. Serdarušić, "SVEUČILIŠTA I PROMJENE", Mostariensia, vol.20, br. 1-2, str. 171-184, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/170905. [Citirano: 30.03.2020.]

Sažetak
Slijedom procesa globalizacije koji je zahvatio čitav svijet, sveučilišta,
javna i privatna, suočena su s novim izazovima u području obrazovanja i informacijskih sustava. Kako bi opstali te se dalje
razvijali, pojedine sastavnice sveučilišta kao i sveučilišta u cjelini
moraju postati dio globalne obrazovne mreže 21. stoljeća. Sve
to zapravo znači da tradicionalni koncept sveučilišta mora biti
sposoban evoluirati, odnosno da sveučilišta i sve njihove sastavnice
moraju biti spremne pratiti i upravljati svim promjenama koje ih kao sastavne dijelove društva u kojem djeluju, mogu zahvatiti.
Cilj ovoga rada bio je istražiti odnos sveučilišta prema promjenama, identificirati ključne oblike, područja te pristupe promjenama na sveučilištima, zatim identificirati čimbenike koji uzrokuju i usmjeravaju promjene na sveučilištima te ukazati na nužnost učinkovitoga upravljanja promjenama na sveučilištima s aspekta razvoja njihovih komparativnih prednosti. Sveučilišta se danas nalaze na svojevrsnoj prekretnici. Kako bi preživjela u promjenjivome i izazovnome okruženju s kojim se sada suočavaju, sveučilišta moraju ne samo identificirati dostižan broj dobrih i pažljivo formuliranih ideja za promjenama nego i osigurati da se iste dosljedno i održivo implementiraju u praksi. Jedino takvim pristupom sveučilišta će opstati i svojim konkurentskim prednostima, proisteklima iz učinkovitoga upravljanja promjenama, pozicionirati
se ispred svojih konkurenata na globalnome području znanosti i visokoga obrazovanja.

Ključne riječi
konkurentska prednost; promjene; sveučilište; upravljanje promjenama; visoko obrazovanje

Hrčak ID: 170905

URI
https://hrcak.srce.hr/170905

[engleski]

Posjeta: 315 *