Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

UTJECAJ OBRAZOVNE INSTITUCIJE NA POTICANJE I RAZVOJ PODUZETNIŠTVA

Damir Ribić ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, Virovitica, Hrvatska
Zrinka Blažević ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, Virovitica, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.181 Kb

str. 133-145

preuzimanja: 716

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.181 Kb

str. 144-144

preuzimanja: 212

citiraj


Sažetak

Temeljni je zadatak obrazovne institucije, koja je svoje studijske programe usmjerila na obrazovanje budućih poduzetnika, osposobljavanje studenata za upravljanje organizacijama i/ili pojedinim dijelovima organizacije. Jedna od pretpostavki je sustavno usvajanje i razvijanje poduzetničke kompetencije što omogućuje svakom pojedincu lakše prepoznavanje vlastitih potencijala, čime se potiče određeni dio studenata na aktivno promišljanje o samostalnom pokretanju vlastitog poduzetničkog poduhvata. Razvoj ljudskih potencijala nužan je za poticanje poduzetničkog duha koji bi se uklapao u poželjna društveno-ekonomska kretanja nacionalnog gospodarstva. Navedena problematika nametnula je cilj istraživanja koji je usmjeren na analizu utjecaja obrazovne institucije na promišljanje i želju studenata za pokretanje vlastitog poduzetničkog pothvata. Određeni dio studenata svakako je i prije upisa na studij razmišljao o tome, međutim, u određenom dijelu studentske populacije obrazovna institucija bila je ključni motivator koji ih je potaknuo na promišljanje o tome da jednog dana postanu poduzetnici. Stoga je predmetno istraživanje usmjereno na jačinu i smjer utjecaja nastavnog kadra na razmišljanje i generiranje poduzetničkih ideja kod studenata koje potencijalno mogu prerasti u poduzetnički pothvat te raste li ta želja u studentima sa svakom višom godinom završetka studija. Drugi cilj istraživanja usmjeren je na jačinu i smjer intenziteta utjecaja obrazovne institucije na poticanje o promišljanju nastavka vođenja i daljnjeg razvoja poduzetničkog pothvata kod studenata čiji se roditelji već bave nekom vrstom poduzetničke aktivnosti. U svrhu ostvarivanja cilja rada provest će se istraživanje anketom među populacijom studenata Visoke škole za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, na uzorku od 300 studenata dodiplomske i diplomske razine.

Ključne riječi

obrazovanje; poduzetništvo; poduzetničke kompetencije; poduzetnička aktivnost; utjecaj obiteljskog okruženja

Hrčak ID:

170945

URI

https://hrcak.srce.hr/170945

Datum izdavanja:

19.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.802 *