hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj rada na tekstu na kognitivne sposobnosti učenja u nastavi Prirode i Biologije

Kristina Latin ; Odjel za biologiju, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Enrih Merdić ; Odjel za biologiju, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Irena Labak   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9394-5131 ; Odjel za biologiju, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (264 KB) str. 1-9 preuzimanja: 589* citiraj
APA 6th Edition
Latin, K., Merdić, E. i Labak, I. (2016). Utjecaj rada na tekstu na kognitivne sposobnosti učenja u nastavi Prirode i Biologije. Educatio biologiae, (2.), 1-9. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/171168
MLA 8th Edition
Latin, Kristina, et al. "Utjecaj rada na tekstu na kognitivne sposobnosti učenja u nastavi Prirode i Biologije." Educatio biologiae, vol. , br. 2., 2016, str. 1-9. https://hrcak.srce.hr/171168. Citirano 18.08.2019.
Chicago 17th Edition
Latin, Kristina, Enrih Merdić i Irena Labak. "Utjecaj rada na tekstu na kognitivne sposobnosti učenja u nastavi Prirode i Biologije." Educatio biologiae , br. 2. (2016): 1-9. https://hrcak.srce.hr/171168
Harvard
Latin, K., Merdić, E., i Labak, I. (2016). 'Utjecaj rada na tekstu na kognitivne sposobnosti učenja u nastavi Prirode i Biologije', Educatio biologiae, (2.), str. 1-9. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/171168 (Datum pristupa: 18.08.2019.)
Vancouver
Latin K, Merdić E, Labak I. Utjecaj rada na tekstu na kognitivne sposobnosti učenja u nastavi Prirode i Biologije. Educatio biologiae [Internet]. 2016 [pristupljeno 18.08.2019.];(2.):1-9. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/171168
IEEE
K. Latin, E. Merdić i I. Labak, "Utjecaj rada na tekstu na kognitivne sposobnosti učenja u nastavi Prirode i Biologije", Educatio biologiae, vol., br. 2., str. 1-9, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/171168. [Citirano: 18.08.2019.]
Puni tekst: engleski, pdf (79 KB) str. 10-12 preuzimanja: 435* citiraj
APA 6th Edition
Latin, K., Merdić, E. i Labak, I. (2016). CONCEPT MAPS AS A TOOL FOR BETTER LEARNING BIOLOGY IN HIGH SCHOOL. Educatio biologiae, (2.), 10-12. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/171168
MLA 8th Edition
Latin, Kristina, et al. "CONCEPT MAPS AS A TOOL FOR BETTER LEARNING BIOLOGY IN HIGH SCHOOL." Educatio biologiae, vol. , br. 2., 2016, str. 10-12. https://hrcak.srce.hr/171168. Citirano 18.08.2019.
Chicago 17th Edition
Latin, Kristina, Enrih Merdić i Irena Labak. "CONCEPT MAPS AS A TOOL FOR BETTER LEARNING BIOLOGY IN HIGH SCHOOL." Educatio biologiae , br. 2. (2016): 10-12. https://hrcak.srce.hr/171168
Harvard
Latin, K., Merdić, E., i Labak, I. (2016). 'CONCEPT MAPS AS A TOOL FOR BETTER LEARNING BIOLOGY IN HIGH SCHOOL', Educatio biologiae, (2.), str. 10-12. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/171168 (Datum pristupa: 18.08.2019.)
Vancouver
Latin K, Merdić E, Labak I. CONCEPT MAPS AS A TOOL FOR BETTER LEARNING BIOLOGY IN HIGH SCHOOL. Educatio biologiae [Internet]. 2016 [pristupljeno 18.08.2019.];(2.):10-12. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/171168
IEEE
K. Latin, E. Merdić i I. Labak, "CONCEPT MAPS AS A TOOL FOR BETTER LEARNING BIOLOGY IN HIGH SCHOOL", Educatio biologiae, vol., br. 2., str. 10-12, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/171168. [Citirano: 18.08.2019.]

Sažetak
Istraživanje je provedeno s ciljem utvrđivanja postižu li učenici bolje rezultate učenja primjenom frontalnog oblika rada (metodom usmenog izlaganja) ili primjenom konceptualnih mapa pri obradi nastavnog gradiva te postoji li veza između dugoročnog pamćenja i konceptualnih mapa. Istraživanje se provodilo tijekom školske godine 2013./2014. te 2014./2015. na uzorku od 101 učenika drugih razreda Prirodoslovno-matematičke gimnazije u Osijeku. Istraživanje se sastojalo od provedbe nastavnih satova s obradom nastavnih jedinica “Ptice” i “Sisavci” te od inicijalne, završne i ponovljene završne provjere znanja. Nastavne jedinice su u dva razreda obrađene frontalnim oblikom rada, a u dva razreda primjenom konceptualnih mapa. Rezultati istraživanja pokazuju da učenici koji u učenju koriste konceptualnu mapu postižu bolje rezultate u odnosu na učenike koji sadržaj usvajaju frontalnim oblikom rada. Na osnovi rezultata ponovljene završne pisane provjere znanja zaključuje se da konceptualne mape pomažu učenicima u postizanju visoke razine retencije stečenih znanja.

Ključne riječi
aktivno učenje; konceptualne mape; kognitivne razine; retencija znanja

Hrčak ID: 171168

URI
https://hrcak.srce.hr/171168

[engleski]

Posjeta: 1.222 *