hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

UTJECAJ BIOLOŠKOG ZNANJA UČENIKA NA RJEŠAVANJE ZADATAKA VIŠIH KOGNITIVNIH RAZINA

Valerija Begić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6031-404X ; Osnovna škola Sesvetski Kraljevec, Zagreb, Hrvatska
Marijana Bastić ; Osnovna škola Rudeš, Zagreb, Hrvatska
Ines Radanović ; Biološki odsjek Prirodoslovno matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 13-42 preuzimanja: 426* citiraj
APA 6th Edition
Begić, V., Bastić, M. i Radanović, I. (2016). UTJECAJ BIOLOŠKOG ZNANJA UČENIKA NA RJEŠAVANJE ZADATAKA VIŠIH KOGNITIVNIH RAZINA. Educatio biologiae, (2.), 13-42. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/171169
MLA 8th Edition
Begić, Valerija, et al. "UTJECAJ BIOLOŠKOG ZNANJA UČENIKA NA RJEŠAVANJE ZADATAKA VIŠIH KOGNITIVNIH RAZINA." Educatio biologiae, vol. , br. 2., 2016, str. 13-42. https://hrcak.srce.hr/171169. Citirano 23.08.2019.
Chicago 17th Edition
Begić, Valerija, Marijana Bastić i Ines Radanović. "UTJECAJ BIOLOŠKOG ZNANJA UČENIKA NA RJEŠAVANJE ZADATAKA VIŠIH KOGNITIVNIH RAZINA." Educatio biologiae , br. 2. (2016): 13-42. https://hrcak.srce.hr/171169
Harvard
Begić, V., Bastić, M., i Radanović, I. (2016). 'UTJECAJ BIOLOŠKOG ZNANJA UČENIKA NA RJEŠAVANJE ZADATAKA VIŠIH KOGNITIVNIH RAZINA', Educatio biologiae, (2.), str. 13-42. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/171169 (Datum pristupa: 23.08.2019.)
Vancouver
Begić V, Bastić M, Radanović I. UTJECAJ BIOLOŠKOG ZNANJA UČENIKA NA RJEŠAVANJE ZADATAKA VIŠIH KOGNITIVNIH RAZINA. Educatio biologiae [Internet]. 2016 [pristupljeno 23.08.2019.];(2.):13-42. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/171169
IEEE
V. Begić, M. Bastić i I. Radanović, "UTJECAJ BIOLOŠKOG ZNANJA UČENIKA NA RJEŠAVANJE ZADATAKA VIŠIH KOGNITIVNIH RAZINA", Educatio biologiae, vol., br. 2., str. 13-42, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/171169. [Citirano: 23.08.2019.]
Puni tekst: engleski, pdf (122 KB) str. 43-48 preuzimanja: 140* citiraj
APA 6th Edition
Begić, V., Bastić, M. i Radanović, I. (2016). INFLUENCE OF STUDENTS' BIOLOGICAL KNOWLEDGE IN SOLVING COMPLEX COGNITIVE TASKS. Educatio biologiae, (2.), 43-48. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/171169
MLA 8th Edition
Begić, Valerija, et al. "INFLUENCE OF STUDENTS' BIOLOGICAL KNOWLEDGE IN SOLVING COMPLEX COGNITIVE TASKS." Educatio biologiae, vol. , br. 2., 2016, str. 43-48. https://hrcak.srce.hr/171169. Citirano 23.08.2019.
Chicago 17th Edition
Begić, Valerija, Marijana Bastić i Ines Radanović. "INFLUENCE OF STUDENTS' BIOLOGICAL KNOWLEDGE IN SOLVING COMPLEX COGNITIVE TASKS." Educatio biologiae , br. 2. (2016): 43-48. https://hrcak.srce.hr/171169
Harvard
Begić, V., Bastić, M., i Radanović, I. (2016). 'INFLUENCE OF STUDENTS' BIOLOGICAL KNOWLEDGE IN SOLVING COMPLEX COGNITIVE TASKS', Educatio biologiae, (2.), str. 43-48. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/171169 (Datum pristupa: 23.08.2019.)
Vancouver
Begić V, Bastić M, Radanović I. INFLUENCE OF STUDENTS' BIOLOGICAL KNOWLEDGE IN SOLVING COMPLEX COGNITIVE TASKS. Educatio biologiae [Internet]. 2016 [pristupljeno 23.08.2019.];(2.):43-48. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/171169
IEEE
V. Begić, M. Bastić i I. Radanović, "INFLUENCE OF STUDENTS' BIOLOGICAL KNOWLEDGE IN SOLVING COMPLEX COGNITIVE TASKS", Educatio biologiae, vol., br. 2., str. 43-48, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/171169. [Citirano: 23.08.2019.]

Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati konceptualno razumijevanje nastavnih sadržaja biologije na uzorku pisanih zadaća učenika 7. razreda sa Županijske i Državne razine natjecanja provedenih školske godine 2014./2015. Uzorak je sadržavao 148 najbolje riješenih pisanih zadaća po županijama, odnosno zadaće u kojima je točno riješeno 75% zadataka te 11 zadaća s državnog natjecanja iste godine. Pisane zadaće sadržavale su zadatke oblikovane u skladu s preporukama za pripremu pisanih provjera iz biologije. Podatci su analizirani u skladu s makrokonceptnim okvirom biologije uz stručnu procjenu kvalitete zadataka, utjecaj kvalitete zadataka na stupanj diskriminacije učenika s obzirom na kvalitetu bioloških znanja, usklađenost s nastavnim sadržajima biologije 7. razreda osnovne škole propisanih nastavnim planom i programom, povezanost sa svakodnevnim životom, općom kulturom i nastavnim sadržajima drugih prirodoslovnih predmeta. Rezultati istraživanja su pokazali da nema značajnih razlika u uspješnosti rješavanja zadataka s obzirom na spol te da su učenici najuspješniji u rješavanju zadataka I. kognitivne razine bez obzira na težinu zadataka. Uspješnost u rješavanju zadataka opada s porastom kognitivne razine i težine zadataka. Prema metrijskoj analizi 65% zadataka u testu je odgovarajuće težine, a 57% je odgovarajuće diskriminativnosti. Analiza rezultata je ukazala da iskustvo sastavljača zadataka i pisanih zadaća utječe na procjenu razine i težine zadatka.

Ključne riječi
kognitivne razine učeničkih znanja; stručna procjena kvalitete pitanja; nastavni sadržaji biologije za 7. razred osnovne škole; natjecanje učenika

Hrčak ID: 171169

URI
https://hrcak.srce.hr/171169

[engleski]

Posjeta: 770 *