hrcak mascot   Srce   HID

Professional paper

INTEGRIRANA PROJEKTNA TERENSKA NASTAVA NA OBRONCIMA MEDVEDNICE

Lana Šarić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3045-9712 ; VII. gimnazija Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Marijan Varga ; OŠ Retkovec, Zagreb, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (267 KB) pages 132-137 downloads: 180* cite
APA 6th Edition
Šarić, L. & Varga, M. (2016). INTEGRIRANA PROJEKTNA TERENSKA NASTAVA NA OBRONCIMA MEDVEDNICE. Educatio biologiae, (2.), 132-137. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/171181
MLA 8th Edition
Šarić, Lana and Marijan Varga. "INTEGRIRANA PROJEKTNA TERENSKA NASTAVA NA OBRONCIMA MEDVEDNICE." Educatio biologiae, vol. , no. 2., 2016, pp. 132-137. https://hrcak.srce.hr/171181. Accessed 18 Sep. 2019.
Chicago 17th Edition
Šarić, Lana and Marijan Varga. "INTEGRIRANA PROJEKTNA TERENSKA NASTAVA NA OBRONCIMA MEDVEDNICE." Educatio biologiae , no. 2. (2016): 132-137. https://hrcak.srce.hr/171181
Harvard
Šarić, L., and Varga, M. (2016). 'INTEGRIRANA PROJEKTNA TERENSKA NASTAVA NA OBRONCIMA MEDVEDNICE', Educatio biologiae, (2.), pp. 132-137. Available at: https://hrcak.srce.hr/171181 (Accessed 18 September 2019)
Vancouver
Šarić L, Varga M. INTEGRIRANA PROJEKTNA TERENSKA NASTAVA NA OBRONCIMA MEDVEDNICE. Educatio biologiae [Internet]. 2016 [cited 2019 September 18];(2.):132-137. Available from: https://hrcak.srce.hr/171181
IEEE
L. Šarić and M. Varga, "INTEGRIRANA PROJEKTNA TERENSKA NASTAVA NA OBRONCIMA MEDVEDNICE", Educatio biologiae, vol., no. 2., pp. 132-137, 2016. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/171181. [Accessed: 18 September 2019]

Abstracts
Terenska nastava kao oblik učioničke nastave pedagoški je učinkovita i zanimljiva praksa. Nastavni sadržaji predočeni kao primarni izvor znanja postaju vidljivi i opipljivi, a samim time i zanimljiviji, što uzrokuje njihovo lakše pamćenje. Okoliš Medvednice pruža mnogobrojne mogućnosti za otkrivanje i razumijevanje svijeta u kojem jesmo. Cilj je projekta motivirati i osvijestiti učenike o važnosti očuvanja prirodne baštine. Projekt je zamišljen kao višegodišnji produktivni projekt (započet u svibnju 2014. godine) kroz koji se učenicima ukazuje na promjene u vodenom svijetu nastale djelovanjem prirode i čovjeka. Učenici su nosioci svih aktivnosti u sve tri etape terenske nastave pri čemu je naglasak stavljen na praktičan rad na terenu pomoću kojeg su integrirani nastavni sadržaji prirodoslovnih predmeta – određivanje različitih parametara vode metodama i načinima prilagođenim kognitivnim i psihomotoričkim sposobnostima dane učeničke dobi. Sve se etape izvode metodom grupnog rada polustrukturiranim zadacima koji obuhvaćaju fizikalno-kemijsku analizu vode potoka, odnosno određivanje kloridnih, fosfatnih, nitratnih, nitritnih te amonijevih iona u vodi, tvrdoće, pH i temperature vode, slobodnog i vezanog CO2, brzine protoka te YT-test. Projektna terenska nastava kao složeni oblik praktičnog, misaonog i neposrednog stjecanja znanja potiče kod učenika intelektualnu radoznalost, što utječe na međuvršnjačku (znanstvenu) komunikaciju te stvaranje kvalitetnih odnosa među samim učenicima te između nastavnika i učenika.

Keywords
integrirana nastava; projektna nastava; terenska nastava; motivacija; zaštita prirode

Hrčak ID: 171181

URI
https://hrcak.srce.hr/171181

[english]

Visits: 356 *