hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

EDUKATIVNA DEMONSTRACIJA MIKROSKOPSKIH SVOJSTAVA TEMPERATURE POMOĆU IGRE “LANCA PROBIJANCA”

Dalibor Perković ; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (215 KB) str. 139-143 preuzimanja: 77* citiraj
APA 6th Edition
Perković, D. (2016). EDUKATIVNA DEMONSTRACIJA MIKROSKOPSKIH SVOJSTAVA TEMPERATURE POMOĆU IGRE “LANCA PROBIJANCA”. Educatio biologiae, (2.), 139-143. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/171183
MLA 8th Edition
Perković, Dalibor. "EDUKATIVNA DEMONSTRACIJA MIKROSKOPSKIH SVOJSTAVA TEMPERATURE POMOĆU IGRE “LANCA PROBIJANCA”." Educatio biologiae, vol. , br. 2., 2016, str. 139-143. https://hrcak.srce.hr/171183. Citirano 18.08.2019.
Chicago 17th Edition
Perković, Dalibor. "EDUKATIVNA DEMONSTRACIJA MIKROSKOPSKIH SVOJSTAVA TEMPERATURE POMOĆU IGRE “LANCA PROBIJANCA”." Educatio biologiae , br. 2. (2016): 139-143. https://hrcak.srce.hr/171183
Harvard
Perković, D. (2016). 'EDUKATIVNA DEMONSTRACIJA MIKROSKOPSKIH SVOJSTAVA TEMPERATURE POMOĆU IGRE “LANCA PROBIJANCA”', Educatio biologiae, (2.), str. 139-143. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/171183 (Datum pristupa: 18.08.2019.)
Vancouver
Perković D. EDUKATIVNA DEMONSTRACIJA MIKROSKOPSKIH SVOJSTAVA TEMPERATURE POMOĆU IGRE “LANCA PROBIJANCA”. Educatio biologiae [Internet]. 2016 [pristupljeno 18.08.2019.];(2.):139-143. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/171183
IEEE
D. Perković, "EDUKATIVNA DEMONSTRACIJA MIKROSKOPSKIH SVOJSTAVA TEMPERATURE POMOĆU IGRE “LANCA PROBIJANCA”", Educatio biologiae, vol., br. 2., str. 139-143, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/171183. [Citirano: 18.08.2019.]

Sažetak
Novi i apstraktni koncepti u obrazovnom se procesu puno lakše usvajaju ako ih se poveže s prethodno poznatim pojavama i realnim, stvarnoživotnim demonstracijama koje nisu samo apstraktne animacije na ekranu. Temperatura je veličina čije je objašnjenje na mikrorazini potpuno različito od onoga kako je ne-stručnjaci shvaćaju. Zbog toga je osmišljena demonstracija koja učenicima pokazuje bit ove pojave i omogućuje im da izravno u njoj sudjeluju: pritom učenici “glume” molekule plina, prilagođavaju svoje gibanje uvjetima više ili niže temperature i pritom povezuju ono što izravno vide kao posljedicu svog ponašanja sa saznanjima o makroskopskim svojstvima hladnog i zagrijanog plina. U sljedećoj fazi demonstracije, učenici pod istim pravilima demonstriraju kako i zašto na visokoj temperaturi dolazi do razgradnje kompleksnih molekula kao što su bjelančevine i ugljikohidrati upravo zbog svojstva da čestice zagrijanog plina imaju veću kinetičku energiju te da zbog toga djeluju na organske molekule čisto mehanički.

Ključne riječi
temperatura; molekule; mikrorazina; učenje; podučavanje

Hrčak ID: 171183

URI
https://hrcak.srce.hr/171183

[engleski]

Posjeta: 185 *