hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Manipulativna moć masovnih medija i etičke upitnosti njihova utjecaja na dijete

Katica Knezović   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3264-5367 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Iva Maksimović ; Osnovna škola Ante Kovačića, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (186 KB) str. 645-666 preuzimanja: 1.808* citiraj
APA 6th Edition
Knezović, K. i Maksimović, I. (2016). Manipulativna moć masovnih medija i etičke upitnosti njihova utjecaja na dijete. Diacovensia, 24 (4), 645-666. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/171269
MLA 8th Edition
Knezović, Katica i Iva Maksimović. "Manipulativna moć masovnih medija i etičke upitnosti njihova utjecaja na dijete." Diacovensia, vol. 24, br. 4, 2016, str. 645-666. https://hrcak.srce.hr/171269. Citirano 16.10.2021.
Chicago 17th Edition
Knezović, Katica i Iva Maksimović. "Manipulativna moć masovnih medija i etičke upitnosti njihova utjecaja na dijete." Diacovensia 24, br. 4 (2016): 645-666. https://hrcak.srce.hr/171269
Harvard
Knezović, K., i Maksimović, I. (2016). 'Manipulativna moć masovnih medija i etičke upitnosti njihova utjecaja na dijete', Diacovensia, 24(4), str. 645-666. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/171269 (Datum pristupa: 16.10.2021.)
Vancouver
Knezović K, Maksimović I. Manipulativna moć masovnih medija i etičke upitnosti njihova utjecaja na dijete. Diacovensia [Internet]. 2016 [pristupljeno 16.10.2021.];24(4):645-666. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/171269
IEEE
K. Knezović i I. Maksimović, "Manipulativna moć masovnih medija i etičke upitnosti njihova utjecaja na dijete", Diacovensia, vol.24, br. 4, str. 645-666, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/171269. [Citirano: 16.10.2021.]

Sažetak
Jedno od ključnih pitanja današnjice odnosi se na masovne medije i njihov utjecaj na društvo, a posebice na njegove najmlađe članove. Utjecaj masovnih medija postaje tim veći što su raznovrsniji sadržaji koje oni posreduju s jedne strane, a što su dostupnije tehničke mogućnosti služenja masovnim medijima s druge strane. Uz njihovo se djelovanje povezuje riječ manipulacija u smislu da su posredovani sadržaji manipulirani glede svoje vjerodostojnosti, a s druge strane da su priređeni na takav način da manipuliraju svojim korisnicima uvlačeći ih u željene trendove i načine mišljenja. Da bi u nesmiljenoj tržišnoj utakmici privukli što više potrošača, marketinški stručnjaci reklamiraju svoje proizvode i usluge koristeći se i prikrivenim utjecajem na mlade i nastojeći ih privući primjerice lako pamtljivim stihovima i intrigantnim slikama. Uz blještavilo reklamnoga svijeta velik je izazov u odgoju i reality show kao sve popularniji oblik suvremene zabave zasnovan na lažnoj, umjetno konstruiranoj stvarnosti. Jednak je, ako ne i još veći, izazov i internet koji uz informativne sadržaje pruža i razne mogućnosti zabave i komunikacije. Sa svime time se, uz roditelje, trebaju sučeliti i odgojitelji i učitelji nastojeći pravodobno i pravovaljano doskočiti zamkama masovnih medija i njihovih sadržaja. Da bi mogli prevenirati utjecaj masovnih medija i zaštititi djecu i mlade, svi odrasli na koje su oni upućeni moraju biti medijski pismeni, a medijska pedagogija, orijentirana kritički i analitički, postaje imperativom suvremenoga odgoja i obrazovanja. Etička pitanja o medijima i njihovoj manipulativnoj moći neizostavna su sastavnica i u roditeljskom i u profesionalnom odgajanju.

Ključne riječi
manipulacija; masovni mediji; medijska moć; medijski odgoj; etika medija

Hrčak ID: 171269

URI
https://hrcak.srce.hr/171269

[engleski]

Posjeta: 5.112 *