Vjerovanja odgojitelja o vlastitim kompetencijama za rad s predškolskom djecom koja pokazuju emocionalne teškoće i probleme u ponašanju
Anja Valenčić Štembergar
; Zavod za gluhe in naglušne Ljubljana, Slovenija
Jurka Lepičnik Vodopivec
; Pedagoška fakulteta, Univerza na Primorskem, Koper, Slovenija
APA 6th Edition Valenčić Štembergar, A. i Lepičnik Vodopivec, J. (2016). Preschool teachers’ beliefs about their own competence in working with preschool children who show emotional and behavioral difficulties. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52 (2), 11-22. https://doi.org/10.31299/hrri.52.2.2
MLA 8th Edition Valenčić Štembergar, Anja i Jurka Lepičnik Vodopivec. "Preschool teachers’ beliefs about their own competence in working with preschool children who show emotional and behavioral difficulties." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 52, br. 2, 2016, str. 11-22. https://doi.org/10.31299/hrri.52.2.2. Citirano 08.12.2019.
Chicago 17th Edition Valenčić Štembergar, Anja i Jurka Lepičnik Vodopivec. "Preschool teachers’ beliefs about their own competence in working with preschool children who show emotional and behavioral difficulties." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 52, br. 2 (2016): 11-22. https://doi.org/10.31299/hrri.52.2.2
Harvard Valenčić Štembergar, A., i Lepičnik Vodopivec, J. (2016). 'Preschool teachers’ beliefs about their own competence in working with preschool children who show emotional and behavioral difficulties', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52(2), str. 11-22. https://doi.org/10.31299/hrri.52.2.2
Vancouver Valenčić Štembergar A, Lepičnik Vodopivec J. Preschool teachers’ beliefs about their own competence in working with preschool children who show emotional and behavioral difficulties. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2016 [pristupljeno 08.12.2019.];52(2):11-22. https://doi.org/10.31299/hrri.52.2.2
IEEE A. Valenčić Štembergar i J. Lepičnik Vodopivec, "Preschool teachers’ beliefs about their own competence in working with preschool children who show emotional and behavioral difficulties", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.52, br. 2, str. 11-22, 2016. [Online]. https://doi.org/10.31299/hrri.52.2.2
Sažetak Cilj ovog rada bila je analiza samoprocijenjenih kompetencija odgojitelja za rad s djecom koja pokazuju emocionalne teškoće i probleme u ponašanju. U istraživanju su sudjelovala 82 odgojitelja predškolske djece. Podaci o samoprocjenjenoj kompetentnosti i samoefikasnosti odgojitelja u radu s djecom koja pokazuju emocionalne teškoće i probleme u ponašanju prikupljeni su putem upitnika koji je uključivao modificirane verzije upitnika Teacher´s Sense of Efficacy Scale (Tschannen-Moran i Woolfolk Hoy, 2001) i Teacher Efficacy Scale (Gibson i Dembo, 1984). Rezultati istraživanja pokazuju da odgojitelji svoju samoefikasnost u radu s djecom koja imaju emocionalne teškoće i probleme u ponašanju procjenjuju osrednjom te da su viša razina obrazovanja i kraće radno iskustvo povezani s višom samoprocjenom kompetentnosti.Rezultati istraživanja pokazuju također da su iskustva u radu s ovom djecom pozitivno povezana s većim osjećajem kompetentnosti u odgojitelja. Nadalje, odgojitelji koji bolje procjenjuju svoje kompetencije za rad s djecom koja pokazuju emocionalne teškoće i probleme u ponašanju, također bolje procjenjuju i svoju samoefikasnost glede učenja i poučavanja ove djece. Utvrđeno je također da odgojitelji malo znanja stječu tijekom svog inicijalnog obrazovanja, a više kroz samostalan rad i dodatne edukacije. Odgojitelji koji svoje znanje stečeno kroz samostalan rad procjenjuju boljim, osjećaju se i kompetentnijima za rad s djecom koja pokazuju emocionalne teškoće i probleme u ponašanju.