hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.31299/hrri.52.2.8

Fonološka vještina kao determinanta definiranja i interpretacije fonološkog poremećaja

Neda Milošević   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8274-3796 ; Centar za patologiju govora – Logomedica, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Sveučilište u Beogradu
Mile Vuković ; Centar za patologiju govora – Logomedica, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Sveučilište u Beogradu

Puni tekst: hrvatski, pdf (259 KB) str. 83-94 preuzimanja: 346* citiraj
APA 6th Edition
Milošević, N. i Vuković, M. (2016). Fonološka vještina kao determinanta definiranja i interpretacije fonološkog poremećaja. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52 (2), 83-94. https://doi.org/10.31299/hrri.52.2.8
MLA 8th Edition
Milošević, Neda i Mile Vuković. "Fonološka vještina kao determinanta definiranja i interpretacije fonološkog poremećaja." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 52, br. 2, 2016, str. 83-94. https://doi.org/10.31299/hrri.52.2.8. Citirano 08.12.2019.
Chicago 17th Edition
Milošević, Neda i Mile Vuković. "Fonološka vještina kao determinanta definiranja i interpretacije fonološkog poremećaja." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 52, br. 2 (2016): 83-94. https://doi.org/10.31299/hrri.52.2.8
Harvard
Milošević, N., i Vuković, M. (2016). 'Fonološka vještina kao determinanta definiranja i interpretacije fonološkog poremećaja', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52(2), str. 83-94. https://doi.org/10.31299/hrri.52.2.8
Vancouver
Milošević N, Vuković M. Fonološka vještina kao determinanta definiranja i interpretacije fonološkog poremećaja. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2016 [pristupljeno 08.12.2019.];52(2):83-94. https://doi.org/10.31299/hrri.52.2.8
IEEE
N. Milošević i M. Vuković, "Fonološka vještina kao determinanta definiranja i interpretacije fonološkog poremećaja", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.52, br. 2, str. 83-94, 2016. [Online]. https://doi.org/10.31299/hrri.52.2.8

Sažetak
U radu je prikazan pregled pristupa defi niranju i razmatranju razvoja fonoloških vještina u cilju determiniranja i razumijevanja prirode razvojnog fonološkog poremećaja. Istaknuto je da se u ranijim radovima razvojni fonološki poremećaj spoznavao uglavnom s lingvističkog stajališta, dok je u novijoj literaturi pažnja usmjerena prema cjelokupnom jezičnom ponašanju i funkcioniranju. Cilj ovog rada bio je da se na osnovu prikaza razvoja lingvističkih i psiholingvističkih teorija dade bliži konceptualni okvir fonoloških vještina i fonološkog poremećaja. Izdvojeni su ključni elementi za defi niranje fonološke vještine i otkrivanje fonološkog poremećaja. Zaključeno je da poznavanje općih i specifi čnih karakteristika fonološkog podsustava predstavlja ključne čimbenike prepoznavanja i defi niranja fonološkog poremećaja u određenom jeziku. Istovremeno je istaknuto da prisutnost razvojnog fonološkog poremećaja predstavlja veliki rizik za pojavu teškoća u čitanju.

Ključne riječi
fonološki razvoj; fonološka vještina; fonološki poremećaj; teškoće u čitanju

Hrčak ID: 171452

URI
https://hrcak.srce.hr/171452

[engleski]

Posjeta: 648 *