hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper
https://doi.org/10.22572/mi.22.2.2

Percepcija kriterija selekcije vijesti kod novinara u hrvatskim dnevnim novinama

Tanja Grmuša   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2675-0171 ; Visoka poslovna škola Zagreb s pravom javnosti, Ulica grada Vukovara 68, 10 000 Zagreb, Katedra za komunikacije
Goran Popović ; Veleučilište Baltazar, Ulica Vladimira Novaka 23, 10 290 Zaprešić, Katedra za informacijske i komunikacijske znanosti, voditelj specijalističkog diplomskog stručnog studija ‘Komunikacijski menadžment’
Mihaela Banek Zorica ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Ulica Ivana Lučića 3, 10 000 Zagreb, Katedra za medije i komunikologiju

Fulltext: croatian, pdf (234 KB) pages 27-43 downloads: 472* cite
APA 6th Edition
Grmuša, T., Popović, G. & Banek Zorica, M. (2016). Percepcija kriterija selekcije vijesti kod novinara u hrvatskim dnevnim novinama. Medijska istraživanja, 22 (2), 27-43. https://doi.org/10.22572/mi.22.2.2
MLA 8th Edition
Grmuša, Tanja, et al. "Percepcija kriterija selekcije vijesti kod novinara u hrvatskim dnevnim novinama." Medijska istraživanja, vol. 22, no. 2, 2016, pp. 27-43. https://doi.org/10.22572/mi.22.2.2. Accessed 1 Aug. 2021.
Chicago 17th Edition
Grmuša, Tanja, Goran Popović and Mihaela Banek Zorica. "Percepcija kriterija selekcije vijesti kod novinara u hrvatskim dnevnim novinama." Medijska istraživanja 22, no. 2 (2016): 27-43. https://doi.org/10.22572/mi.22.2.2
Harvard
Grmuša, T., Popović, G., and Banek Zorica, M. (2016). 'Percepcija kriterija selekcije vijesti kod novinara u hrvatskim dnevnim novinama', Medijska istraživanja, 22(2), pp. 27-43. https://doi.org/10.22572/mi.22.2.2
Vancouver
Grmuša T, Popović G, Banek Zorica M. Percepcija kriterija selekcije vijesti kod novinara u hrvatskim dnevnim novinama. Medijska istraživanja [Internet]. 2016 [cited 2021 August 01];22(2):27-43. https://doi.org/10.22572/mi.22.2.2
IEEE
T. Grmuša, G. Popović and M. Banek Zorica, "Percepcija kriterija selekcije vijesti kod novinara u hrvatskim dnevnim novinama", Medijska istraživanja, vol.22, no. 2, pp. 27-43, 2016. [Online]. https://doi.org/10.22572/mi.22.2.2

Abstracts
Selekcija vijesti u središtu je proučavanja brojnih autora, posebice zbog promjenjivosti faktora vrijednosti vijesti koji utječu na novinarsku odluku o tome koji će događaj biti objavljen. No, većina dosadašnjih autora taj proces raz matra s teorijskog aspekta (Galtung i Ruge, 1965; Schulz, 1975; Gans, 1980), dok je vrlo malo empirijskih provjera (Kanižaj, 2010; Perišin, 2010; Prpić, Popović, Hadžić, 2011). Poseban izazov pritom predstavlja praćenje specifi čnih područja, kao EU tematike, koja nerijetko ostaje u sjeni nacionalne tematike. Rad donosi rezultate istraživanja indikatora selekcije vijesti podijeljenih na unutarnje i vanjske kriterije, čiju su prikladnost i primjenjivost u sklopu predloženoga modela (pr) ocjenjivali novinari redakcija šest najčitanijih dnevnih novina – Jutarnjeg lista, Večernjeg lista, 24 sata, Novog lista i Slobodne Dalmacije krajem listopada i početkom studenoga 2014. godine. Istraživanje provedeno metodom online ankete na uzorku od N=62 novinara podijeljenih u dvije skupine – novinari koji prate EU tematiku i novinari koji prate ostale teme, pokazalo je da novinari zamišljeni teorijski koncept procjenjuju u širem kontekstu profesionalnih standarda. Istodobno, rezultati su pokazali kako nema značajnijih r azlika između novinara šest promatranih redakcija, no prema prosječnim rezultatima utvrđene su razlike u odabiru sljedećih kriterija: pristranost vs. nepristranost, personalizacija i ljudski interes, urednička politika, utjecaj elitnih osoba i elitnih nacija te utjecaj interesnih skupina. Također, utvrđene su i raz like između novinara koji prate EU i novinara koji prate ostale teme u četiri ispitana indikatora: ljudski interes i personalizacija, integrirana redakcija te globalni vs. regionalni događaji.

Keywords
selekcija vijesti; vrijednost vijesti; EU tematika; dnevne novine; novinari

Hrčak ID: 171568

URI
https://hrcak.srce.hr/171568

Visits: 1.155 *