hrcak mascot   Srce   HID

Esej

Glazbene aktivnosti učenika kao protuteža negativnim utjecajima današnjice

Jasna Šulentić Begić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4838-0324 ; Umjetnička akademija, Sveučilište u Osijeku
Amir Begić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2152-9563 ; Umjetnička akademija, Sveučilište u Osijeku
Ema Grundler

Puni tekst: hrvatski, pdf (306 KB) str. 0-0 preuzimanja: 308* citiraj
APA 6th Edition
Šulentić Begić, J., Begić, A. i Grundler, E. (2016). Glazbene aktivnosti učenika kao protuteža negativnim utjecajima današnjice. Artos, (5), 0-0. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/172762
MLA 8th Edition
Šulentić Begić, Jasna, et al. "Glazbene aktivnosti učenika kao protuteža negativnim utjecajima današnjice." Artos, vol. , br. 5, 2016, str. 0-0. https://hrcak.srce.hr/172762. Citirano 30.09.2020.
Chicago 17th Edition
Šulentić Begić, Jasna, Amir Begić i Ema Grundler. "Glazbene aktivnosti učenika kao protuteža negativnim utjecajima današnjice." Artos , br. 5 (2016): 0-0. https://hrcak.srce.hr/172762
Harvard
Šulentić Begić, J., Begić, A., i Grundler, E. (2016). 'Glazbene aktivnosti učenika kao protuteža negativnim utjecajima današnjice', Artos, (5), str. 0-0. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/172762 (Datum pristupa: 30.09.2020.)
Vancouver
Šulentić Begić J, Begić A, Grundler E. Glazbene aktivnosti učenika kao protuteža negativnim utjecajima današnjice. Artos [Internet]. 2016 [pristupljeno 30.09.2020.];(5):0-0. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/172762
IEEE
J. Šulentić Begić, A. Begić i E. Grundler, "Glazbene aktivnosti učenika kao protuteža negativnim utjecajima današnjice", Artos, vol., br. 5, str. 0-0, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/172762. [Citirano: 30.09.2020.]

Sažetak
Tema ovog rada su glazbene izvannastavne i izvanškolske aktivnosti u prva četiri razreda osnovne škole. Te aktivnosti pripadaju slobodnom vremenu učenika, a slobodno vrijeme se definira kao vrijeme za odmor, razonodu i osobni razvitak pojedinca kao ličnosti. Kako bi se slobodno vrijeme kvalitetno iskoristilo, na snagu stupa odgojno-obrazovna uloga škole koja je dužna organizirati različite izvannastavne aktivnosti u koje se učenici uključuju prema osobnim afinitetima. Udruge, društva ili organizacije izvan škole organiziraju izvanškolske aktivnosti. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje u jednoj osnovnoj školi u Osijeku tijekom 2014. godine. Anketirani su učenici od prvog do četvrtog razreda (N = 255). Ovim radom željelo se istražiti kojim se glazbenim izvannastavnim i izvanškolskim aktivnostima bave učenici mlađe školske dobi. Rezultati su pokazali da učenici polaze pjevački zbor i ritmiku kao izvannastavne aktivnosti te suvremeni i folklorni ples, balet te sviranje glasovira, sintisajzera, tamburice i gitare kao izvanškolske aktivnosti. Vrlo mali broj učenika svira neki instrument izvan škole, dok čak četvrtina učenika koji imaju mogućnost pohađati školski pjevački zbor (samo četvrti razredi) pohađa isti. Također, četvrtina djevojčica ove škole pohađa školsku ritmiku. Od ukupnog broja ispitanih učenika njih oko petine pohađa neku izvanškolsku aktivnost od kojih je najpopularniji suvremeni ples u nekom od osječkih plesnih klubova. Rezultati su pokazali da su izvannastavne glazbene aktivnosti popularnije od izvanškolskih što se može objasniti činjenicom da svi učenici nemaju podjednake uvjete za bavljenje nekom aktivnošću izvan škole, bilo da se radi o financijskim sredstvima ili vremenskoj organizaciji odlaska na te aktivnosti.

Ključne riječi
slobodno vrijeme; glazbene izvannastavne i izvanškolske aktivnosti; učenici mlađe školske dobi

Hrčak ID: 172762

URI
https://hrcak.srce.hr/172762

Posjeta: 592 *