hrcak mascot   Srce   HID

Esej

Pokret kao zvuk

Robert Kuhar   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8128-2262

Puni tekst: hrvatski, pdf (624 KB) str. 0-0 preuzimanja: 244* citiraj
APA 6th Edition
Kuhar, R. (2016). Pokret kao zvuk. Artos, (5), 0-0. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/172780
MLA 8th Edition
Kuhar, Robert. "Pokret kao zvuk." Artos, vol. , br. 5, 2016, str. 0-0. https://hrcak.srce.hr/172780. Citirano 24.09.2020.
Chicago 17th Edition
Kuhar, Robert. "Pokret kao zvuk." Artos , br. 5 (2016): 0-0. https://hrcak.srce.hr/172780
Harvard
Kuhar, R. (2016). 'Pokret kao zvuk', Artos, (5), str. 0-0. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/172780 (Datum pristupa: 24.09.2020.)
Vancouver
Kuhar R. Pokret kao zvuk. Artos [Internet]. 2016 [pristupljeno 24.09.2020.];(5):0-0. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/172780
IEEE
R. Kuhar, "Pokret kao zvuk", Artos, vol., br. 5, str. 0-0, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/172780. [Citirano: 24.09.2020.]

Sažetak
Materija, sile, okolni prostor i njihov međusobni odnospredstavljaju pokret. Primjećujemo ga pri djelovanju određene sile na materiju, kada se ona izmješta iz postojeće pozicije i premješta u neku novu. Pritom, pokret definiramo kao (određeno) gibanje u (određenom) prostoru. U živih bića pokret simbolizira kretanje i snagu, odnosno životnost, što proizlazi iz zdravih tjelesnih karakteristika ljudske figure te stabilnog odnosa duha i tijela, kao i kompletne atmosfere prostora kojeg tijelo čovjeka ispunjava. Nadasve, pokret simbolizira naše postojanje i definira kretanje u prostoru i postojećem vremenu u kojem živimo i djelujemo. Pokret primjećujemo i kod neživih stvari i predmeta na sličan način, samo što kod nežive materije ne primjećujemo interno djelovanje drugih sila (proizvedenih emocijama, gestama, impulsnim naučenim ili slučajnim reakcijama) i onima nastalim snagom volje. Ljudsko tijelo i njegove osobnosti odnosno sposobnosti, definirane pokretima nastalim unutarnjim reakcijama i refleksima, predmet su i sredstva našeg istraživanja, a nastavlja se na ono ranije provedeno u doktorskoj disertaciji na temu Diskontinuitet u skulpturi.[1]

Istraživanje se provodi uz pomoć promatranja naučenih kretnji u sportskim i plesnim vještinama, kao i onih spontanih, odnosno prirođenih kretanja. Namjera je koristiti dosadašnje poznate izvore o pokretu i kretanju ljudskog tijela, a zatim osobno istražiti vrste pokreta u korist pokreta kao zvuka. Važno je promatrati položaje tijela čovjeka i reakcije u nekom kretanju, posebno njegovih ruku i nogu, te kroz vizualno doživljena kretanja bilježiti zamijećene promjene skicom ili crtežom, a zatim uz njihovu pomoć izvući određene karakteristike pokreta. Promatrajući kretanje ljudske figure primjećujemo da dominiraju ruke i noge u odnosu na trup, jer se najviše pokreću. Stoga je odlučeno da će se kroz sveukupno istraživanje pokreta pratiti kretanje ruku i nogu, dok će kretanje trupa i drugih dijelova tijela biti manje važno. Pokreti ruku označavati će se oznakama R1 i R2 (točke kretanja lijeve i desne ruke) i pokreti nogu N1 i N2 (točke kretanja lijeve i desne noge).

Ključne riječi
Pokret; zvuk; ljudsko tijelo; kretanje; kretne strukture; sportske tehnike; vještine; ples; poskakivanje; prirodni pokret; spontani pokret; naučeni pokret; točke kretanja; putanje; transformiranje; doživljavanje; ritam; tempo; note; skladanje; sviranje

Hrčak ID: 172780

URI
https://hrcak.srce.hr/172780

Posjeta: 486 *