Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Cjeloživotno učenje učitelja u digitalnom dobu: uloga ciljnih orijentacija U poslu i društvenih mreža

Marija Mesić orcid id orcid.org/0000-0001-9917-0859 ; OŠ Petar Zrinski, Šenkovec
Tomislav Topolovčan orcid id orcid.org/0009-0005-8813-9465 ; Učitejski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 535 Kb

str. 59-83

preuzimanja: 752

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja je bio kod učitelja osnovne škole (N = 210) ispitati mogu li se njihova sociodemografska obilježja, ciljne orijentacije u poslu i stavovi o društvenim mrežama smatrati značajnim prediktorima preferencije prema cjeloživotnom učenju. Rezultati su pokazali da većina učitelja posjeduje profile na društvenim mrežama, ali ih rijetko koristi. Učitelji su skloni ciljnoj orijentaciji učenja u poslu te cjeloživotnom učenju, ali nemaju pozitivne stavove prema društvenim mrežama. Mjesto rada i posjedovanje profila na društvenim mrežama nije značajno za promjene u ciljnim orijentacijama u poslu i cjeloživotnom učenju, ali učitelji koji posjeduju profile imaju nešto pozitivnije stavove prema društvenim mrežama. Najznačajniji prediktori svih ispitivanih dimenzija cjeloživotnog učenja su vrste ciljnih orijentacija u poslu. Za uspješnu primjenu naučenih znanja i vještina te postavljanja ciljeva u cjeloživotnom učenju su najznačajniji radno iskustvo i ciljna orijentacija na učenja, dok je za nezainteresiranost i nemoć u cjeloživotnom učenju najznačajnija orijentacija izbjegavanja neuspjeha na poslu. Općenito, sklonost cjeloživotnom učenju u digitalnom dobu nije određeno digitalnim medijima, već kompetencijskim potrebama i motivacijom pojedinaca u poslu. Razlozi i implikacije rezultata objašnjeni su u radu.

Ključne riječi

ciljne orijentacije u poslu; cjeloživotno učenje; društvene mreže; osnovna škola; učitelji

Hrčak ID:

173602

URI

https://hrcak.srce.hr/173602

Datum izdavanja:

20.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.952 *