hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31297/hkju.16.4.6

Decentralizacija unitarnih država bez zemljopisne karte: kad plesači valcera uče salsu

Jill L. Tao ; izvanredna profesorica, voditeljica Ureda za međunarodnu suradnju Nacionalnog sveučilišta Incheon, Južna Koreja

Puni tekst: engleski, pdf (177 KB) str. 743-771 preuzimanja: 267* citiraj
APA 6th Edition
Tao, J.L. (2016). Decentralising Unitary Governments Without a Map, or Learning How to Salsa When We Only Know How to Waltz. Hrvatska i komparativna javna uprava, 16 (4), 743-771. https://doi.org/10.31297/hkju.16.4.6
MLA 8th Edition
Tao, Jill L.. "Decentralising Unitary Governments Without a Map, or Learning How to Salsa When We Only Know How to Waltz." Hrvatska i komparativna javna uprava, vol. 16, br. 4, 2016, str. 743-771. https://doi.org/10.31297/hkju.16.4.6. Citirano 26.11.2020.
Chicago 17th Edition
Tao, Jill L.. "Decentralising Unitary Governments Without a Map, or Learning How to Salsa When We Only Know How to Waltz." Hrvatska i komparativna javna uprava 16, br. 4 (2016): 743-771. https://doi.org/10.31297/hkju.16.4.6
Harvard
Tao, J.L. (2016). 'Decentralising Unitary Governments Without a Map, or Learning How to Salsa When We Only Know How to Waltz', Hrvatska i komparativna javna uprava, 16(4), str. 743-771. https://doi.org/10.31297/hkju.16.4.6
Vancouver
Tao JL. Decentralising Unitary Governments Without a Map, or Learning How to Salsa When We Only Know How to Waltz. Hrvatska i komparativna javna uprava [Internet]. 2016 [pristupljeno 26.11.2020.];16(4):743-771. https://doi.org/10.31297/hkju.16.4.6
IEEE
J.L. Tao, "Decentralising Unitary Governments Without a Map, or Learning How to Salsa When We Only Know How to Waltz", Hrvatska i komparativna javna uprava, vol.16, br. 4, str. 743-771, 2016. [Online]. https://doi.org/10.31297/hkju.16.4.6

Sažetak
U radu se razmatra kako središnja vlast unitarne države tumači i provodi politiku upravljanja okolišem na lokalnoj razini te kako to čini njezina lokalna samouprava. Kontekst je sjeveroistočna Azija gdje se konkretni rezultati čestone poklapaju s očekivanjima nametnutima proučavanjem tradicionalnih obrazaca koje slijede lokalne samouprave u zapadnim zemljama. Autorica predlaže način mjerenja policy distance (udaljenosti kod stvaranja politika) između središnje vlasti i podređenih jedinica te ga primjenjuje u usporednom kontekstu
sjeveroistočne Kine i Republike Koreje. Ta su dva područja zemljopisno bliska te ih povezuju problemi okoliša koji nadilaze međunarodne granice. Također, obje su zemlje doživjele neuobičajeno brz proces decentralizacije politike upravljanja okolišem. To je na lokalnoj razini dovelo do različitih reakcija na probleme okoliša te je omogućilo usporedbu relativne važnosti strukturnih, političkih i ekonomskih pitanja s obzirom na troškove provedbe politike upravljanja okolišem. U radu su korišteni podaci lokalnog i državnog proračuna za 23 grada koji imaju dugogodišnje probleme s upravljanjem okolišem (13 gradova u sjeveroistočnoj Kini i 10 u Južnoj Koreji) te se pomoću tih podataka testira prijedlog autoricekako izmjeriti policy distancu između centra i udaljenih jedinica. Unatoč očekivanjima zasnovanima na tradicionalnom modelu, rezultati upućuju na daleko veće slaganje lokalne samouprave i državne vlasti u demokratskoj državi nego u komunističkom sustavu.

Ključne riječi
decentralizacija; lokalna samouprava; Kina; Južna Koreja; policy distanca

Hrčak ID: 173627

URI
https://hrcak.srce.hr/173627

[engleski]

Posjeta: 501 *