hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

PREOBLIKOVANJE I PROVJERA INSTRUMENTA ZA MJERENJE STRAHA OD ČITANJA NA STRANOME JEZIKU

Ivana Matić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8340-2280 ; Osnovna škola Ivana Kukuljevića Sakcinskog, Ivanec, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (757 KB) str. 162-191 preuzimanja: 266* citiraj
APA 6th Edition
Matić, I. (2015). PREOBLIKOVANJE I PROVJERA INSTRUMENTA ZA MJERENJE STRAHA OD ČITANJA NA STRANOME JEZIKU. Strani jezici, 44 (3), 162-191. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/174076
MLA 8th Edition
Matić, Ivana. "PREOBLIKOVANJE I PROVJERA INSTRUMENTA ZA MJERENJE STRAHA OD ČITANJA NA STRANOME JEZIKU." Strani jezici, vol. 44, br. 3, 2015, str. 162-191. https://hrcak.srce.hr/174076. Citirano 07.06.2020.
Chicago 17th Edition
Matić, Ivana. "PREOBLIKOVANJE I PROVJERA INSTRUMENTA ZA MJERENJE STRAHA OD ČITANJA NA STRANOME JEZIKU." Strani jezici 44, br. 3 (2015): 162-191. https://hrcak.srce.hr/174076
Harvard
Matić, I. (2015). 'PREOBLIKOVANJE I PROVJERA INSTRUMENTA ZA MJERENJE STRAHA OD ČITANJA NA STRANOME JEZIKU', Strani jezici, 44(3), str. 162-191. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/174076 (Datum pristupa: 07.06.2020.)
Vancouver
Matić I. PREOBLIKOVANJE I PROVJERA INSTRUMENTA ZA MJERENJE STRAHA OD ČITANJA NA STRANOME JEZIKU. Strani jezici [Internet]. 2015 [pristupljeno 07.06.2020.];44(3):162-191. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/174076
IEEE
I. Matić, "PREOBLIKOVANJE I PROVJERA INSTRUMENTA ZA MJERENJE STRAHA OD ČITANJA NA STRANOME JEZIKU", Strani jezici, vol.44, br. 3, str. 162-191, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/174076. [Citirano: 07.06.2020.]

Sažetak
U ovom radu prikazano je preoblikovanje instrumenta za mjerenje straha od čitanja na stranome jeziku te su predstavljeni prvi rezultati pilot-istraživanja pomoću preoblikovanoga upitnika. Validirani upitnik FLRAS (Foreign Language Reading Anxiety), koji su izradili Saito, Garza i Horwitz (1999), primjenjuje se na svjetskoj razini u svim istraživanjima straha od stranoga jezika, ali u vještini čitanja. Sastoji se od dvadeset čestica i vrlo se lako provodi. Upitnik daje pouzdane rezultate o postojanju straha te prikazuje razine straha od čitanja. Nastao je kao reakcija na tadašnji opći stav da čitanje kao vještina ne uzrokuje strah kod učenika stranih jezika. Raščlamba njegovih čestica pokazala je da su neke općenito postavljene, da se teže mogu protumačiti, a njihove tvrdnje ne mogu se uvijek jednoznačno razumjeti. U drugome dijelu rada prikazan je pokušaj preoblikovanja i proširivanja upitnika FLRAS kako bi on mogao mjeriti i moguće uzroke straha od čitanja, a potom su navedeni rezultati njegova prvoga korištenja u istraživanju straha od čitanja učenika osnovne škole uz prednosti i nedostatke.

Ključne riječi
strah od čitanja; strah od stranih jezika; strah od čitanja na stranome jeziku; upitnik; mjerenje straha od čitanja

Hrčak ID: 174076

URI
https://hrcak.srce.hr/174076

[engleski]

Posjeta: 469 *