hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Zašto studenti ne traže pomoć? Barijere u traženju stručne pomoći kod studenata s psihičkim smetnjama

Lana Bojanić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2067-2966 ; Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju, Zagreb, Hrvatska
Ivan Gorski ; Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju, Zagreb, Hrvatska
Josip Razum   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2633-3271 ; Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (302 KB) str. 330-342 preuzimanja: 240* citiraj
APA 6th Edition
Bojanić, L., Gorski, I. i Razum, J. (2016). Zašto studenti ne traže pomoć? Barijere u traženju stručne pomoći kod studenata s psihičkim smetnjama. Socijalna psihijatrija, 44 (4), 330-342. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/174631
MLA 8th Edition
Bojanić, Lana, et al. "Zašto studenti ne traže pomoć? Barijere u traženju stručne pomoći kod studenata s psihičkim smetnjama." Socijalna psihijatrija, vol. 44, br. 4, 2016, str. 330-342. https://hrcak.srce.hr/174631. Citirano 21.01.2021.
Chicago 17th Edition
Bojanić, Lana, Ivan Gorski i Josip Razum. "Zašto studenti ne traže pomoć? Barijere u traženju stručne pomoći kod studenata s psihičkim smetnjama." Socijalna psihijatrija 44, br. 4 (2016): 330-342. https://hrcak.srce.hr/174631
Harvard
Bojanić, L., Gorski, I., i Razum, J. (2016). 'Zašto studenti ne traže pomoć? Barijere u traženju stručne pomoći kod studenata s psihičkim smetnjama', Socijalna psihijatrija, 44(4), str. 330-342. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/174631 (Datum pristupa: 21.01.2021.)
Vancouver
Bojanić L, Gorski I, Razum J. Zašto studenti ne traže pomoć? Barijere u traženju stručne pomoći kod studenata s psihičkim smetnjama. Socijalna psihijatrija [Internet]. 2016 [pristupljeno 21.01.2021.];44(4):330-342. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/174631
IEEE
L. Bojanić, I. Gorski i J. Razum, "Zašto studenti ne traže pomoć? Barijere u traženju stručne pomoći kod studenata s psihičkim smetnjama", Socijalna psihijatrija, vol.44, br. 4, str. 330-342, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/174631. [Citirano: 21.01.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (302 KB) str. 330-342 preuzimanja: 313* citiraj
APA 6th Edition
Bojanić, L., Gorski, I. i Razum, J. (2016). Why don’t students seek help? Barriers to seeking professional help by students with mental health issues. Socijalna psihijatrija, 44 (4), 330-342. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/174631
MLA 8th Edition
Bojanić, Lana, et al. "Why don’t students seek help? Barriers to seeking professional help by students with mental health issues." Socijalna psihijatrija, vol. 44, br. 4, 2016, str. 330-342. https://hrcak.srce.hr/174631. Citirano 21.01.2021.
Chicago 17th Edition
Bojanić, Lana, Ivan Gorski i Josip Razum. "Why don’t students seek help? Barriers to seeking professional help by students with mental health issues." Socijalna psihijatrija 44, br. 4 (2016): 330-342. https://hrcak.srce.hr/174631
Harvard
Bojanić, L., Gorski, I., i Razum, J. (2016). 'Why don’t students seek help? Barriers to seeking professional help by students with mental health issues', Socijalna psihijatrija, 44(4), str. 330-342. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/174631 (Datum pristupa: 21.01.2021.)
Vancouver
Bojanić L, Gorski I, Razum J. Why don’t students seek help? Barriers to seeking professional help by students with mental health issues. Socijalna psihijatrija [Internet]. 2016 [pristupljeno 21.01.2021.];44(4):330-342. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/174631
IEEE
L. Bojanić, I. Gorski i J. Razum, "Why don’t students seek help? Barriers to seeking professional help by students with mental health issues", Socijalna psihijatrija, vol.44, br. 4, str. 330-342, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/174631. [Citirano: 21.01.2021.]

Sažetak
Psihički poremećaji zahvaćaju značajan dio studentske populacije, no adekvatnu stručnu pomoć traži samo
manji broj pojedinaca. Ovaj problem veoma je slabo istražen u Republici Hrvatskoj i ovo je istraživanje
prvo toga tipa. Cilj je bio istražiti razloge zbog kojih studenti ne traže stručnu pomoć kada imaju psihičke
smetnje. Istraživanje se sastojalo od dva dijela: kvalitativnog predistraživanja s dvije fokusne grupe i
kvantitativnog istraživanja putem online upitnika na uzorku od N=645 studenata, od čega 76 % studentica
i 24 % studenata u dobi od 18 do 27 godina. Rezultati pokazuju kako 32,8 % studenata ima klinički
indikativne psihičke smetnje, od kojih je samo 23,6 % potražilo pomoć. Studenti kao glavne barijere
koje su ih spriječile u traženju stručne pomoći ističu uvjerenje da njihovi problemi nisu dovoljno ozbiljni,
oslanjanje na same sebe u rješavanju problema, nedostatak povjerenja u učinkovitost psiholoških tretmana
te nepoznavanje mjesta na kojima mogu potražiti besplatnu stručnu pomoć. Osobe muškog spola i osobe
sklonije samostigmatizirajućim uvjerenjima iskazale su manje pozitivne stavove prema traženju stručne
pomoći, dok povezanost između psihopatoloških teškoća i stavova prema traženju pomoći nije pronađena.
Dobivena saznanja mogu se praktično primijeniti putem predočavanja razmjera ovog problema stručnoj i
drugoj zainteresiranoj javnosti, kao i kreiranja odgovarajućih intervencija.

Ključne riječi
studenti; psihopatološke teškoće; traženje stručne pomoći; barijere; stavovi prema traženju stručne pomoći

Hrčak ID: 174631

URI
https://hrcak.srce.hr/174631

[engleski]

Posjeta: 1.479 *