hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.17559/TV-20160128161848

Model dimenzioniranja broja uslužnih mjesta na ulazima u parkirališta primjenom teorije redova čekanja

Ljudevit Krpan   ORCID icon orcid.org/0000-0002-4355-7912 ; Primorje-Gorski Kotar County, Adamićeva 10, 51000 Rijeka, Croatia
Robert Maršanić ; Rijeka promet d.d., Fiumara 13, 51000 Rijeka, Croatia
Marin Milković ; University North, Trg dr. Žarka Dolinara 1, 48000 Koprivnica, Croatia

Puni tekst: hrvatski, pdf (498 KB) str. 231-238 preuzimanja: 116* citiraj
APA 6th Edition
Krpan, Lj., Maršanić, R. i Milković, M. (2017). Model dimenzioniranja broja uslužnih mjesta na ulazima u parkirališta primjenom teorije redova čekanja. Tehnički vjesnik, 24 (1), 231-238. https://doi.org/10.17559/TV-20160128161848
MLA 8th Edition
Krpan, Ljudevit, et al. "Model dimenzioniranja broja uslužnih mjesta na ulazima u parkirališta primjenom teorije redova čekanja." Tehnički vjesnik, vol. 24, br. 1, 2017, str. 231-238. https://doi.org/10.17559/TV-20160128161848. Citirano 21.10.2019.
Chicago 17th Edition
Krpan, Ljudevit, Robert Maršanić i Marin Milković. "Model dimenzioniranja broja uslužnih mjesta na ulazima u parkirališta primjenom teorije redova čekanja." Tehnički vjesnik 24, br. 1 (2017): 231-238. https://doi.org/10.17559/TV-20160128161848
Harvard
Krpan, Lj., Maršanić, R., i Milković, M. (2017). 'Model dimenzioniranja broja uslužnih mjesta na ulazima u parkirališta primjenom teorije redova čekanja', Tehnički vjesnik, 24(1), str. 231-238. https://doi.org/10.17559/TV-20160128161848
Vancouver
Krpan Lj, Maršanić R, Milković M. Model dimenzioniranja broja uslužnih mjesta na ulazima u parkirališta primjenom teorije redova čekanja. Tehnički vjesnik [Internet]. 2017 [pristupljeno 21.10.2019.];24(1):231-238. https://doi.org/10.17559/TV-20160128161848
IEEE
Lj. Krpan, R. Maršanić i M. Milković, "Model dimenzioniranja broja uslužnih mjesta na ulazima u parkirališta primjenom teorije redova čekanja", Tehnički vjesnik, vol.24, br. 1, str. 231-238, 2017. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20160128161848
Puni tekst: engleski, pdf (498 KB) str. 231-238 preuzimanja: 203* citiraj
APA 6th Edition
Krpan, Lj., Maršanić, R. i Milković, M. (2017). A model of the dimensioning of the number of service places at parking lot entrances by using the queuing theory. Tehnički vjesnik, 24 (1), 231-238. https://doi.org/10.17559/TV-20160128161848
MLA 8th Edition
Krpan, Ljudevit, et al. "A model of the dimensioning of the number of service places at parking lot entrances by using the queuing theory." Tehnički vjesnik, vol. 24, br. 1, 2017, str. 231-238. https://doi.org/10.17559/TV-20160128161848. Citirano 21.10.2019.
Chicago 17th Edition
Krpan, Ljudevit, Robert Maršanić i Marin Milković. "A model of the dimensioning of the number of service places at parking lot entrances by using the queuing theory." Tehnički vjesnik 24, br. 1 (2017): 231-238. https://doi.org/10.17559/TV-20160128161848
Harvard
Krpan, Lj., Maršanić, R., i Milković, M. (2017). 'A model of the dimensioning of the number of service places at parking lot entrances by using the queuing theory', Tehnički vjesnik, 24(1), str. 231-238. https://doi.org/10.17559/TV-20160128161848
Vancouver
Krpan Lj, Maršanić R, Milković M. A model of the dimensioning of the number of service places at parking lot entrances by using the queuing theory. Tehnički vjesnik [Internet]. 2017 [pristupljeno 21.10.2019.];24(1):231-238. https://doi.org/10.17559/TV-20160128161848
IEEE
Lj. Krpan, R. Maršanić i M. Milković, "A model of the dimensioning of the number of service places at parking lot entrances by using the queuing theory", Tehnički vjesnik, vol.24, br. 1, str. 231-238, 2017. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20160128161848

Sažetak
Problematika optimalnog vođenja prometnog toka te osiguranja odgovarajućeg broja parkirnih mjesta prisutan je u većini visokorazvijenih urbanih sredina Europske unije pa i Republike Hrvatske. Formiranje odgovarajućeg rastera prometne mreže, uvjetovane povijesnim i postojećim građevinama i zonama izuzetno je izazovan zadatak. Isto tako, zahtjevno je i osiguranje odgovarajuće dostupnosti do slobodnih parkirnih kapaciteta u vremenima vršnih opterećenja u samim središtima urbanih područja. No, vrlo su česti slučajevi u kojima, čak i u trenutku kada se osiguraju odgovarajući parkirni kapaciteti, dolazi do zastoja na ulaznim i izlaznim terminalima parkirališta i garažnih objekata koja su derivirana nesukladnostima njihovih kapaciteta i prometnih potreba u određenom vremenskom trenutku. Upravo iz tog razloga, u radu se predstavlja potencijalni model određivanja optimalnog broja ulaznih uslužnih mjesta (terminala) primjenom teorije redova čekanja.

Ključne riječi
parking; prometno modeliranje; prometno planiranje; red čekanja; sustav opsluživanja

Hrčak ID: 174726

URI
https://hrcak.srce.hr/174726

[engleski]

Posjeta: 517 *