hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad
https://doi.org/10.17559/TV-20150807185156

NPD u malim proizvodnim poduzećima u Srbiji

Miloš Vorkapić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-3463-8665 ; University of Belgrade, Institute of Chemistry, Technology and Metallurgy (ICTM) - Center of Microelectronic Technologies Njegoševa 12, 11000 Belgrade, Serbia
Filip Radovanović   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6425-4710 ; University of Belgrade, Institute of Chemistry, Technology and Metallurgy (ICTM) - Center of Microelectronic Technologies Njegoševa 12, 11000 Belgrade, Serbia
Dragan Ćoćkalo   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2085-5420 ; University of Novi Sad, Technical faculty "Mihajlo Pupin", Đure Đakovića bb, 23000 Zrenjanin, Serbia
Dejan Đorđević ; University of Novi Sad, Technical faculty "Mihajlo Pupin", Đure Đakovića bb, 23000 Zrenjanin, Serbia

Puni tekst: hrvatski, pdf (403 KB) str. 327-332 preuzimanja: 143* citiraj
APA 6th Edition
Vorkapić, M., Radovanović, F., Ćoćkalo, D. i Đorđević, D. (2017). NPD u malim proizvodnim poduzećima u Srbiji. Tehnički vjesnik, 24 (1), 327-332. https://doi.org/10.17559/TV-20150807185156
MLA 8th Edition
Vorkapić, Miloš, et al. "NPD u malim proizvodnim poduzećima u Srbiji." Tehnički vjesnik, vol. 24, br. 1, 2017, str. 327-332. https://doi.org/10.17559/TV-20150807185156. Citirano 19.10.2019.
Chicago 17th Edition
Vorkapić, Miloš, Filip Radovanović, Dragan Ćoćkalo i Dejan Đorđević. "NPD u malim proizvodnim poduzećima u Srbiji." Tehnički vjesnik 24, br. 1 (2017): 327-332. https://doi.org/10.17559/TV-20150807185156
Harvard
Vorkapić, M., et al. (2017). 'NPD u malim proizvodnim poduzećima u Srbiji', Tehnički vjesnik, 24(1), str. 327-332. https://doi.org/10.17559/TV-20150807185156
Vancouver
Vorkapić M, Radovanović F, Ćoćkalo D, Đorđević D. NPD u malim proizvodnim poduzećima u Srbiji. Tehnički vjesnik [Internet]. 2017 [pristupljeno 19.10.2019.];24(1):327-332. https://doi.org/10.17559/TV-20150807185156
IEEE
M. Vorkapić, F. Radovanović, D. Ćoćkalo i D. Đorđević, "NPD u malim proizvodnim poduzećima u Srbiji", Tehnički vjesnik, vol.24, br. 1, str. 327-332, 2017. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20150807185156
Puni tekst: engleski, pdf (403 KB) str. 327-332 preuzimanja: 178* citiraj
APA 6th Edition
Vorkapić, M., Radovanović, F., Ćoćkalo, D. i Đorđević, D. (2017). NPD in small manufacturing enterprises in Serbia. Tehnički vjesnik, 24 (1), 327-332. https://doi.org/10.17559/TV-20150807185156
MLA 8th Edition
Vorkapić, Miloš, et al. "NPD in small manufacturing enterprises in Serbia." Tehnički vjesnik, vol. 24, br. 1, 2017, str. 327-332. https://doi.org/10.17559/TV-20150807185156. Citirano 19.10.2019.
Chicago 17th Edition
Vorkapić, Miloš, Filip Radovanović, Dragan Ćoćkalo i Dejan Đorđević. "NPD in small manufacturing enterprises in Serbia." Tehnički vjesnik 24, br. 1 (2017): 327-332. https://doi.org/10.17559/TV-20150807185156
Harvard
Vorkapić, M., et al. (2017). 'NPD in small manufacturing enterprises in Serbia', Tehnički vjesnik, 24(1), str. 327-332. https://doi.org/10.17559/TV-20150807185156
Vancouver
Vorkapić M, Radovanović F, Ćoćkalo D, Đorđević D. NPD in small manufacturing enterprises in Serbia. Tehnički vjesnik [Internet]. 2017 [pristupljeno 19.10.2019.];24(1):327-332. https://doi.org/10.17559/TV-20150807185156
IEEE
M. Vorkapić, F. Radovanović, D. Ćoćkalo i D. Đorđević, "NPD in small manufacturing enterprises in Serbia", Tehnički vjesnik, vol.24, br. 1, str. 327-332, 2017. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20150807185156

Sažetak
Ispitivao se razvoj novog proizvoda (NPD – New Product Development) u malim proizvodnim poduzećima na području Srbije na reprezentativnom uzorku mikro i malih poduzeća širokog raspona poslovanja. Ustanovilo se da je pomoć tržišta prevladavajuća strategija u razvoju novog proizvoda, čije je obilježje uska suradnja s kupcima od ideje do finalnog proizvoda uključujući aktivnosti istraživanja i razvoja (R&D - research and development). Pored kupaca, glavni izvori ideja su konkurenti i sajmovi ili izložbe. Marketinške aktivnosti povezane s predstavljanjem novog proizvoda sasvim su ograničene. Te su se spoznaje usporedile s načinima razvoja novog proizvoda u susjednim zemljama. Na temelju naših spoznaja predlažemo dvije mjere za poboljšanje razvoja novog proizvoda u malim proizvodnim poduzećima u Srbiji: uspostaviti jaču suradnju s vanjskim centrima znanja (sveučilišta, istraživački instituti, centri inovacija) te izgraditi mreže inovacija s komplementarnim partnerima aktivno primjenjujući koncept otvorene inovacije.

Ključne riječi
izvori ideja; mikro i mala poduzeća; otvorena inovacija; razvoj novoga proizvoda

Hrčak ID: 174741

URI
https://hrcak.srce.hr/174741

[engleski]

Posjeta: 613 *