Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

GOVOR ELEKTRONIČKIH MEDIJA MJEREN PARAMETRIMA USMJERENOSTI NA SLUŠATELJA

Marijan Miloš ; Gimnazija A.G. Matoš, Samobor


Puni tekst: hrvatski pdf 1.822 Kb

str. 47-57

preuzimanja: 152

citiraj


Sažetak

Polazišno je pitanje ispitivanja bilo: kome govore, kome se obraćaju govornici u elektroničkim medijima? Autor je s radijskih i televizijskih programa snimio 39 govornih isječaka i proveo ispitivanje u kojem je 25 ispitanika odgovaralo na tri pitanja u vezi s tim isječcima: kolikom se broju slušatelja govornik obraća, kolika je udaljenost između govornika i publike te da li je govornik u odnosu na publiku u nadređenom ili podređenom položaju. Rezultati su pokazali da otprilike četvrtina radijskih i televizijskih govornika govori nikome, da se četvrtina obraća pojedincu, a da gotovo polovica govori skupini slušatelja. Prosječna je udaljenost između govornika u elektroničkom mediju i njegovih slušatelja (gledatelja) četiri metra. Govornici u elektroničkom mediju općenito se postavljaju u nešto viši položaj od svoje publike. Između pojedinih radijskih i televizijskih vrsta postoje značajne razlike.

Ključne riječi

mediji; govorne poruke; komuniciranje

Hrčak ID:

175941

URI

https://hrcak.srce.hr/175941

Datum izdavanja:

1.3.1995.

Posjeta: 531 *