hrcak mascot   Srce   HID

Review article

POVIJESNI PREGLED IDEJE I POTREBE ZA ISTRAŽIVAČKIM PRISTUPOM U NASTAVI

Perković Krijan Ivana ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (28 MB) pages 77-85 downloads: 206* cite
APA 6th Edition
Ivana, P.K. (2016). POVIJESNI PREGLED IDEJE I POTREBE ZA ISTRAŽIVAČKIM PRISTUPOM U NASTAVI. Život i škola, LXII (3), 77-85. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/176560
MLA 8th Edition
Ivana, Perković Krijan. "POVIJESNI PREGLED IDEJE I POTREBE ZA ISTRAŽIVAČKIM PRISTUPOM U NASTAVI." Život i škola, vol. LXII, no. 3, 2016, pp. 77-85. https://hrcak.srce.hr/176560. Accessed 25 Nov. 2020.
Chicago 17th Edition
Ivana, Perković Krijan. "POVIJESNI PREGLED IDEJE I POTREBE ZA ISTRAŽIVAČKIM PRISTUPOM U NASTAVI." Život i škola LXII, no. 3 (2016): 77-85. https://hrcak.srce.hr/176560
Harvard
Ivana, P.K. (2016). 'POVIJESNI PREGLED IDEJE I POTREBE ZA ISTRAŽIVAČKIM PRISTUPOM U NASTAVI', Život i škola, LXII(3), pp. 77-85. Available at: https://hrcak.srce.hr/176560 (Accessed 25 November 2020)
Vancouver
Ivana PK. POVIJESNI PREGLED IDEJE I POTREBE ZA ISTRAŽIVAČKIM PRISTUPOM U NASTAVI. Život i škola [Internet]. 2016 [cited 2020 November 25];LXII(3):77-85. Available from: https://hrcak.srce.hr/176560
IEEE
P.K. Ivana, "POVIJESNI PREGLED IDEJE I POTREBE ZA ISTRAŽIVAČKIM PRISTUPOM U NASTAVI", Život i škola, vol.LXII, no. 3, pp. 77-85, 2016. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/176560. [Accessed: 25 November 2020]

Abstracts
Ideja da učenici nastavne sadržaje uče vlastitim istraživanjima nije nova i ima svoju dugu povijest. Članak daje pregled značajnijih osoba koje su se tijekom povijesti zalagale za ideju istraživačkog pristupa učenju i poučavanju, ali daje i prikaz društvenih događaja koji su utjecali na stvaranje potrebe za istraživačkim pristupom u nastavi. Krajem 19. stoljeća sadržaji prirodoslovlja uvršteni su kao zaseban nastavni predmet te tada ujedno počinju i rasprave o njihovom načinu poučavanja. Pojedini znanstvenici toga vremena zalagali su se za iskustveno učenje eksperimentiranjem i radom u laboratorijima. Početkom 20. stoljeća američki filozof i psiholog John Dewey zalagao se za istraživačko učenje te je ohrabrivao učitelje da se koriste istraživanjem kao nastavnom strategijom. Znanstveni i tehnološki razvoj koji se dogodio tijekom 20. stoljeća djelovao je na stvaranje društvene potrebe za razvojem znanstvene pismenosti kod učenika. Tijekom povijesti zahtjevi za istraživačkim pristupom učenju i poučavanju uglavnom su dolazili od prirodoslovaca stoga ovaj pristup ima dugu tradiciju u prirodoslovnoj skupini predmeta.

Keywords
istraživačko poučavanje; istraživačko učenje; nastava prirodoslovlja; znanstvena pismenost

Hrčak ID: 176560

URI
https://hrcak.srce.hr/176560

[english] [german]

Visits: 491 *