hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

SMIJEŠNA STRANA OBRAZOVANJA – HUMOR U POUČAVANJU

Ivana Dramac ; Osnovna škola "Banija"; Karlovac, Republika Hrvatska
Marinko Lazzarich ; Učiteljski fakultet; Sveučilište u Rijeci, Republika Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (32 MB) str. 87-96 preuzimanja: 497* citiraj
APA 6th Edition
Dramac, I. i Lazzarich, M. (2016). SMIJEŠNA STRANA OBRAZOVANJA – HUMOR U POUČAVANJU. Život i škola, LXII (3), 87-96. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/176563
MLA 8th Edition
Dramac, Ivana i Marinko Lazzarich. "SMIJEŠNA STRANA OBRAZOVANJA – HUMOR U POUČAVANJU." Život i škola, vol. LXII, br. 3, 2016, str. 87-96. https://hrcak.srce.hr/176563. Citirano 23.02.2020.
Chicago 17th Edition
Dramac, Ivana i Marinko Lazzarich. "SMIJEŠNA STRANA OBRAZOVANJA – HUMOR U POUČAVANJU." Život i škola LXII, br. 3 (2016): 87-96. https://hrcak.srce.hr/176563
Harvard
Dramac, I., i Lazzarich, M. (2016). 'SMIJEŠNA STRANA OBRAZOVANJA – HUMOR U POUČAVANJU', Život i škola, LXII(3), str. 87-96. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/176563 (Datum pristupa: 23.02.2020.)
Vancouver
Dramac I, Lazzarich M. SMIJEŠNA STRANA OBRAZOVANJA – HUMOR U POUČAVANJU. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 23.02.2020.];LXII(3):87-96. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/176563
IEEE
I. Dramac i M. Lazzarich, "SMIJEŠNA STRANA OBRAZOVANJA – HUMOR U POUČAVANJU", Život i škola, vol.LXII, br. 3, str. 87-96, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/176563. [Citirano: 23.02.2020.]

Sažetak
Škola je oduvijek percipirana kao odgojno‐obrazovna ustanova u kojoj učenici uče i stječu spoznaje o temeljnim životnim vrijednostima. Obrazovanje usmjereno usvajanju znanja nerijetko inaugurira ozbiljnost i disciplinu u nastavnom procesu, dok poučavanje utemeljeno na tradicionalnom pedagoškom pristupu kadšto zanemaruje terapeutsku ulogu smijeha u školskom prostoru. Humor i smijeh možemo percipirati kao svojevrsnu alternativu ozbiljnoj stvarnosti, ali humor nije tek jednostavno sredstvo opuštanja i razonode. U svojoj širokoj primjeni humor može pronaći svoje mjesto i u odgojno‐obrazovnom procesu. Znanstvenici koji su ispitivali njegovu funkcionalnu učinkovitost slažu se kako humor bitno utječe na kvalitetu obrazovnoga procesa omogućujući poboljšanje međugeneracijskih odnosa. Osim uspostavljanja poticajnog razrednog ozračja poučavanje popraćeno humorističnim metodološkim instrumentarijem može olakšati nastavnicima interpretaciju obrazovnih sadržaja, a učenicima učiniti učenje zanimljivijim. U tekstu se nastoje rasvijetliti didaktičke mogućnosti smijeha u školskom prostoru, a posebna se pozornost posvećuje humorističnim elementima u nastavi Hrvatskoga jezika. Postavlja se pitanje nije li duhovitost kao pozitivna karakterna osobina zanemarena u nastavnoj praksi. Uz propitivanje njegove funkcionalne učinkovitosti promišlja se o mogućnostima implementacije humora u nastavni proces. U radu će biti prikazani rezultati provedenih istraživanja, u Karlovačkoj i Primorsko‐goranskoj županiji, o učeničkim i nastavničkim iskustvima učinkovitosti primjene humora u nastavi.

Ključne riječi
Hrvatski jezik; humor; poučavanje; razredna nastava

Hrčak ID: 176563

URI
https://hrcak.srce.hr/176563

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.440 *