hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

POVEZANOST AFEKTIVNIH FAKTORA UČENIKA VIŠIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE S USPJEHOM U NASTAVI ENGLESKOG JEZIKA

Ružica Tokić ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (26 MB) str. 195-204 preuzimanja: 171* citiraj
APA 6th Edition
Tokić, R. (2016). POVEZANOST AFEKTIVNIH FAKTORA UČENIKA VIŠIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE S USPJEHOM U NASTAVI ENGLESKOG JEZIKA. Život i škola, LXII (3), 195-204. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/177047
MLA 8th Edition
Tokić, Ružica. "POVEZANOST AFEKTIVNIH FAKTORA UČENIKA VIŠIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE S USPJEHOM U NASTAVI ENGLESKOG JEZIKA." Život i škola, vol. LXII, br. 3, 2016, str. 195-204. https://hrcak.srce.hr/177047. Citirano 08.08.2020.
Chicago 17th Edition
Tokić, Ružica. "POVEZANOST AFEKTIVNIH FAKTORA UČENIKA VIŠIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE S USPJEHOM U NASTAVI ENGLESKOG JEZIKA." Život i škola LXII, br. 3 (2016): 195-204. https://hrcak.srce.hr/177047
Harvard
Tokić, R. (2016). 'POVEZANOST AFEKTIVNIH FAKTORA UČENIKA VIŠIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE S USPJEHOM U NASTAVI ENGLESKOG JEZIKA', Život i škola, LXII(3), str. 195-204. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/177047 (Datum pristupa: 08.08.2020.)
Vancouver
Tokić R. POVEZANOST AFEKTIVNIH FAKTORA UČENIKA VIŠIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE S USPJEHOM U NASTAVI ENGLESKOG JEZIKA. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 08.08.2020.];LXII(3):195-204. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177047
IEEE
R. Tokić, "POVEZANOST AFEKTIVNIH FAKTORA UČENIKA VIŠIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE S USPJEHOM U NASTAVI ENGLESKOG JEZIKA", Život i škola, vol.LXII, br. 3, str. 195-204, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177047. [Citirano: 08.08.2020.]

Sažetak
Učenje je složen psihički proces zbog kojega dolazi do promjene ponašanja osobe koja usvaja znanje. Osim znanja učenici prilikom učenja koriste i iskustva koja stječu iz okoline u kojoj odrastaju. Autori kao što su Gardner, Brown, Mihaljević Djigunović slažu se kako su afektivne karakteristike važne za uspješno učenje stranog jezika jer povećavaju motiviranost za učenje. Brown (2000) navodi da se negativni stavovi mogu promijeniti ako učenicima približimo kulturu ili ih upoznamo s osobama iz druge kulture. Područje afektivnih faktora, a posebice stavovi i svjesnost o razlikama u vlastitoj i stranoj kulturi te njihova povezanost s uspjehom učenika osnovne škole, nedovoljno je istraženo područje. Iz toga razloga u ovome radu istraživanje se provodilo na tri razine. Prva razina je obuhvaćala stavove koje učenici imaju prema engleskom jeziku, kulturi i narodu, zatim se istraživala razina svjesnosti o sličnostima i razlikama u vlastitoj i stranoj kulturi te poznavanje činjenica iz britanske i američke kulture. Ciljana skupina bila su četiri osma razreda osnovne škole te je istraživanje provedeno na uzorku od 99 učenika. Istraživanje je obuhvatilo upravo tu dobnu skupinu zbog toga što su učenici osmog razreda već nekoliko godina učili engleski jezik preko kojega su se i upoznavali s američkom i britanskom kulturom te na taj način imaju izgrađen stav o elementima koji su bili predmet istraživanja. Dobiveni rezultati pokazuju koliko su navedene kategorije povezane s uspjehom učenja, odnosno ocjenama iz Engleskog jezika te se može zaključiti kako učenici koji imaju pozitivniji stav prema engleskom jeziku i kulturi, postižu bolji uspjeh.

Ključne riječi
afektivni faktori; Engleski jezik; kultura; uspjeh

Hrčak ID: 177047

URI
https://hrcak.srce.hr/177047

[engleski] [njemački]

Posjeta: 412 *