PROSTORNO‐MATERIJALNO OKRUŽENJE KAO SASTAVNICA POTICANJA SENZORNE INTEGRACIJE
Koraljka Kovačić Klemen
; Dječji vrtić "En ten tini", Sesvete, Republika Hrvatska
Martina Kuprešak
; Dječji vrtić "En ten tini", Sesvete, Republika Hrvatska
APA 6th Edition Kovačić Klemen, K. i Kuprešak, M. (2016). PROSTORNO‐MATERIJALNO OKRUŽENJE KAO SASTAVNICA POTICANJA SENZORNE INTEGRACIJE. Život i škola, LXII (3), 207-216. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/177049
MLA 8th Edition Kovačić Klemen, Koraljka i Martina Kuprešak. "PROSTORNO‐MATERIJALNO OKRUŽENJE KAO SASTAVNICA POTICANJA SENZORNE INTEGRACIJE." Život i škola, vol. LXII, br. 3, 2016, str. 207-216. https://hrcak.srce.hr/177049. Citirano 17.01.2021.
Chicago 17th Edition Kovačić Klemen, Koraljka i Martina Kuprešak. "PROSTORNO‐MATERIJALNO OKRUŽENJE KAO SASTAVNICA POTICANJA SENZORNE INTEGRACIJE." Život i škola LXII, br. 3 (2016): 207-216. https://hrcak.srce.hr/177049
Harvard Kovačić Klemen, K., i Kuprešak, M. (2016). 'PROSTORNO‐MATERIJALNO OKRUŽENJE KAO SASTAVNICA POTICANJA SENZORNE INTEGRACIJE', Život i škola, LXII(3), str. 207-216. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/177049 (Datum pristupa: 17.01.2021.)
Vancouver Kovačić Klemen K, Kuprešak M. PROSTORNO‐MATERIJALNO OKRUŽENJE KAO SASTAVNICA POTICANJA SENZORNE INTEGRACIJE. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 17.01.2021.];LXII(3):207-216. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177049
IEEE K. Kovačić Klemen i M. Kuprešak, "PROSTORNO‐MATERIJALNO OKRUŽENJE KAO SASTAVNICA POTICANJA SENZORNE INTEGRACIJE", Život i škola, vol.LXII, br. 3, str. 207-216, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177049. [Citirano: 17.01.2021.]
Sažetak Senzorni sustavi počinju se formirati prije rođenja i nastavljaju se ubrzano razvijati tijekom ranog djetinjstva. U ranom djetetovom razvoju i dalje tijekom života tijelo je izloženo različitim taktilnim, vizualnim, auditivnim, gustativnim, olfaktornim, vestibularnim i proprioceptivnim stimulansima iz okoline. Dojmovi o vanjskom svijetu prikupljaju se osjetilima pa su za optimalan razvoj potrebni poticaji iz okruženja u kojem dijete boravi. Nedostatak adekvatnih poticaja iz vanjskog okruženja može ostaviti trajne posljedice na razvoj djeteta te rezultirati problemima u percepciji, učenju i ponašanju. Primjenom ranih integracijskih programa može se pospješiti proces plastičnosti mozga i dovesti do oporavka oštećene funkcije te se mogu provoditi u različitim okruženjima, no naglasak se stavlja na prirodno okruženje djeteta. Sve navedeno bilo je razlog za pokretanje projekta „Senzorna integracija“. Svrha je projekta utjecati na cjelokupan razvoj djece rane dobi, djece s faktorima rizika i različitim posebnim potrebama. Primjeri provedenih aktivnosti i ponuđenih poticaja izneseni su po osjetilnim sustavima, no podjela je uvjetna s obzirom da senzorni sustavi obuhvaćaju više osjetilnih stimulacija i međusobno su povezani.