hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

PROSTORNO‐MATERIJALNO OKRUŽENJE KAO SASTAVNICA POTICANJA SENZORNE INTEGRACIJE

Koraljka Kovačić Klemen ; Dječji vrtić "En ten tini", Sesvete, Republika Hrvatska
Martina Kuprešak ; Dječji vrtić "En ten tini", Sesvete, Republika Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (26 MB) str. 207-216 preuzimanja: 317* citiraj
APA 6th Edition
Kovačić Klemen, K. i Kuprešak, M. (2016). PROSTORNO‐MATERIJALNO OKRUŽENJE KAO SASTAVNICA POTICANJA SENZORNE INTEGRACIJE. Život i škola, LXII (3), 207-216. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/177049
MLA 8th Edition
Kovačić Klemen, Koraljka i Martina Kuprešak. "PROSTORNO‐MATERIJALNO OKRUŽENJE KAO SASTAVNICA POTICANJA SENZORNE INTEGRACIJE." Život i škola, vol. LXII, br. 3, 2016, str. 207-216. https://hrcak.srce.hr/177049. Citirano 28.02.2020.
Chicago 17th Edition
Kovačić Klemen, Koraljka i Martina Kuprešak. "PROSTORNO‐MATERIJALNO OKRUŽENJE KAO SASTAVNICA POTICANJA SENZORNE INTEGRACIJE." Život i škola LXII, br. 3 (2016): 207-216. https://hrcak.srce.hr/177049
Harvard
Kovačić Klemen, K., i Kuprešak, M. (2016). 'PROSTORNO‐MATERIJALNO OKRUŽENJE KAO SASTAVNICA POTICANJA SENZORNE INTEGRACIJE', Život i škola, LXII(3), str. 207-216. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/177049 (Datum pristupa: 28.02.2020.)
Vancouver
Kovačić Klemen K, Kuprešak M. PROSTORNO‐MATERIJALNO OKRUŽENJE KAO SASTAVNICA POTICANJA SENZORNE INTEGRACIJE. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 28.02.2020.];LXII(3):207-216. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177049
IEEE
K. Kovačić Klemen i M. Kuprešak, "PROSTORNO‐MATERIJALNO OKRUŽENJE KAO SASTAVNICA POTICANJA SENZORNE INTEGRACIJE", Život i škola, vol.LXII, br. 3, str. 207-216, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177049. [Citirano: 28.02.2020.]

Sažetak
Senzorni sustavi počinju se formirati prije rođenja i nastavljaju se ubrzano razvijati tijekom ranog djetinjstva. U ranom djetetovom razvoju i dalje tijekom života tijelo je izloženo različitim taktilnim, vizualnim, auditivnim, gustativnim, olfaktornim, vestibularnim i proprioceptivnim stimulansima iz okoline. Dojmovi o vanjskom svijetu prikupljaju se osjetilima pa su za optimalan razvoj potrebni poticaji iz okruženja u kojem dijete boravi. Nedostatak adekvatnih poticaja iz vanjskog okruženja može ostaviti trajne posljedice na razvoj djeteta te rezultirati problemima u percepciji, učenju i ponašanju. Primjenom ranih integracijskih programa može se pospješiti proces plastičnosti mozga i dovesti do oporavka oštećene funkcije te se mogu provoditi u različitim okruženjima, no naglasak se stavlja na prirodno okruženje djeteta. Sve navedeno bilo je razlog za pokretanje projekta „Senzorna integracija“. Svrha je projekta utjecati na cjelokupan razvoj djece rane dobi, djece s faktorima rizika i različitim posebnim potrebama. Primjeri provedenih aktivnosti i ponuđenih poticaja izneseni su po osjetilnim sustavima, no podjela je uvjetna s obzirom da senzorni sustavi obuhvaćaju više osjetilnih stimulacija i međusobno su povezani.

Ključne riječi
okruženje; senzorna integracija; rana dob; poticanje

Hrčak ID: 177049

URI
https://hrcak.srce.hr/177049

[engleski] [njemački]

Posjeta: 762 *