hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

NOVE PARADIGME U POUČAVANJU SVIRANJA KLAVIRA

Tihana Škojo ; Umjetnička akademija u Osijeku, Republika Hrvatska
Mirna Sabljar ; Umjetnička akademija u Osijeku, Republika Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (40 MB) str. 259-273 preuzimanja: 133* citiraj
APA 6th Edition
Škojo, T. i Sabljar, M. (2016). NOVE PARADIGME U POUČAVANJU SVIRANJA KLAVIRA. Život i škola, LXII (3), 259-273. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/177062
MLA 8th Edition
Škojo, Tihana i Mirna Sabljar. "NOVE PARADIGME U POUČAVANJU SVIRANJA KLAVIRA." Život i škola, vol. LXII, br. 3, 2016, str. 259-273. https://hrcak.srce.hr/177062. Citirano 25.02.2020.
Chicago 17th Edition
Škojo, Tihana i Mirna Sabljar. "NOVE PARADIGME U POUČAVANJU SVIRANJA KLAVIRA." Život i škola LXII, br. 3 (2016): 259-273. https://hrcak.srce.hr/177062
Harvard
Škojo, T., i Sabljar, M. (2016). 'NOVE PARADIGME U POUČAVANJU SVIRANJA KLAVIRA', Život i škola, LXII(3), str. 259-273. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/177062 (Datum pristupa: 25.02.2020.)
Vancouver
Škojo T, Sabljar M. NOVE PARADIGME U POUČAVANJU SVIRANJA KLAVIRA. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 25.02.2020.];LXII(3):259-273. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177062
IEEE
T. Škojo i M. Sabljar, "NOVE PARADIGME U POUČAVANJU SVIRANJA KLAVIRA", Život i škola, vol.LXII, br. 3, str. 259-273, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177062. [Citirano: 25.02.2020.]

Sažetak
U obrazovnom sustavu Republike Hrvatske glazbene su škole, kao umjetničke odgojno‐obrazovne ustanove, nositelji važne društvene uloge, utvrđivanja i promicanja kulture. Unatoč brojnim teorijskim razmatranjima o glazbeno‐pedagoškim pitanjima koja aktualiziraju probleme nastave instrumenta i navode prednosti otvorenog kurikuluma gdje nastavnici temeljem svojih stručnih i pedagoških kompetencija prilagođavaju nastavne sadržaje potrebama i interesima učenika i vremena te moderniziraju i poboljšaju tradicionalno postavljenu metodičko‐didaktičku organizaciju poučavanja, tradicionalni pristup, koji se ogleda u dominantnoj ulozi nastavnika, još uvijek je česta pojava u glazbenim školama. Razlog je tomu što su nastavnici instrumenta u svome visokoškolskom obrazovanju ponajprije usmjereni na razvoj izvođačkih vještina, a pedagoška znanja stječu na malome broju pedagoško‐psiholoških kolegija. Njihovo je poučavanje većinom bazirano na stečenom iskustvu s nastave instrumenta i sukladno tome najčešće se koriste načinom poučavanja svojih nastavnika, prema modelu „poučavam kako su mene poučavali“. Tradicionalni je pristup opravdavan isključivo s gledišta stjecanja glazbenih reproduktivnih sposobnosti i kao takav rezultira razvijenom vještinom sviranja instrumenta i postignutim uspjehom na natjecanjima. Pri tome nastavnici zanemaruju stjecanje drugih važnih glazbenih znanja, vještina i navika, razvoj vlastitog sustava vrijednosti, kritičkog mišljenja, kreativnosti te u konačnici cjeloviti glazbeni i kulturni razvitak učenika. Uz obilježja tradicionalnog pristupa u radu ukazujemo na nove paradigme u nastavi sviranja, utemeljene na individualiziranom pristupu i optimalnom razvoju svakog pojedinca. Takvom će nastavom nastavnik sviranja, stručnim i suvremenim pedagoškim pristupom, uz kvalitetnu metodičku i didaktičku realizaciju ishoda učenja, pronaći načine pobuđivanja interesa i znatiželje svakog učenika, a kroz permanentnu analizu svojega rada iznova unaprjeđivati vlastito poučavanje i profesionalni razvoj.

Ključne riječi
nastava sviranja klavira; tradicionalni pristup; paradigme suvremenosti

Hrčak ID: 177062

URI
https://hrcak.srce.hr/177062

[engleski] [njemački]

Posjeta: 347 *