hrcak mascot   Srce   HID

Review article

UČENJE I POUČAVANJE GLAZBE U 21. STOLJEĆU: GLAZBA U KONTEKSTU

Tomislav Seletković ; Osnovna škola kralja Tomislava, Privatna klasična gimnazija - Zagreb, Rebulika Hrvatska
Zrinka Šimunović ; Osnovna škola Ivana Mažuranića, Vinkovci, Glazbena škola Josip Runjanin, Vinkovcki, Republika Hrvatska
Nikolina Matoš ; Muzička akademija Sveučilišta u Zagrebu, Republika Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (27 MB) pages 275-284 downloads: 289* cite
APA 6th Edition
Seletković, T., Šimunović, Z. & Matoš, N. (2016). UČENJE I POUČAVANJE GLAZBE U 21. STOLJEĆU: GLAZBA U KONTEKSTU. Život i škola, LXII (3), 275-284. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/177068
MLA 8th Edition
Seletković, Tomislav, et al. "UČENJE I POUČAVANJE GLAZBE U 21. STOLJEĆU: GLAZBA U KONTEKSTU." Život i škola, vol. LXII, no. 3, 2016, pp. 275-284. https://hrcak.srce.hr/177068. Accessed 15 May 2021.
Chicago 17th Edition
Seletković, Tomislav, Zrinka Šimunović and Nikolina Matoš. "UČENJE I POUČAVANJE GLAZBE U 21. STOLJEĆU: GLAZBA U KONTEKSTU." Život i škola LXII, no. 3 (2016): 275-284. https://hrcak.srce.hr/177068
Harvard
Seletković, T., Šimunović, Z., and Matoš, N. (2016). 'UČENJE I POUČAVANJE GLAZBE U 21. STOLJEĆU: GLAZBA U KONTEKSTU', Život i škola, LXII(3), pp. 275-284. Available at: https://hrcak.srce.hr/177068 (Accessed 15 May 2021)
Vancouver
Seletković T, Šimunović Z, Matoš N. UČENJE I POUČAVANJE GLAZBE U 21. STOLJEĆU: GLAZBA U KONTEKSTU. Život i škola [Internet]. 2016 [cited 2021 May 15];LXII(3):275-284. Available from: https://hrcak.srce.hr/177068
IEEE
T. Seletković, Z. Šimunović and N. Matoš, "UČENJE I POUČAVANJE GLAZBE U 21. STOLJEĆU: GLAZBA U KONTEKSTU", Život i škola, vol.LXII, no. 3, pp. 275-284, 2016. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/177068. [Accessed: 15 May 2021]

Abstracts
Cilj je ovoga rada približiti suvremeni pristup učenju i poučavanju, koji se odnosi na kontekstualiziranje glazbe/umjetnosti, pri čemu se djelo ne gleda kao izolirani artefakt, već predstavlja kaleidoskop različitih, jasnih ali i skrivenih, utjecaja ‐ umjetničkih, kulturnih i društvenih. Stoga je zadatak nastave potaknuti učenike na traganje i otkrivanje različitih uloga i utjecaja glazbe i na glazbu u različitim prostorima i vremenima. Glazbena umjetnost, kao i bilo koja druga umjetnost, nije nastala niti se razvijala u vakuumu. Oduvijek je reflektirala mnoštvo konteksta s kojima je bila u suodnosu. Znaju to i kreatori suvremenog kurikuluma nastave glazbe, koji otvaraju prostor učenikovom istraživanju ključnih utjecaja na glazbu u prošlosti i danas. Krećući od same materije, glazbenog djela, učenici opisuju glazbu iz okruženja, šireći se postupno prema globalnim sferama. Upoznaju glazbeno‐stilska razdoblja, vrste glazbe i suvremene žanrove, istovremeno uspoređujući ulogu glazbe i uvjete u kojima se izvodi ili se izvodila, ali i istražujući kako glazbeno‐izražajne sastavnice utječu na jedinstven doživljaj umjetnosti te kako različiti utjecaji oblikuju kulturni identitet. Suočeni s dinamičnim i isprepletenim vezama u suodnosu kultura, učenici prihvaćaju kulturne različitosti i razumiju njihovu koegzistenciju. Povezuju različite tipove znanja i vještina unutar umjetnosi i između njih, preslaguju stavove o umjetnosti i kulturi. Upravo je uočavanje konteksta, prije svega društveno‐povijesnog i kulturnog, ključno za istinski doživljaj, potpuno razumijevanje i utemeljeno vrednovanje glazbeno‐umjetničkog stvaralaštva, a to predstavlja jedan od najvažnijih ciljeva nastave.

Keywords
doživljaj glazbe; kulturni identitet; kurikulum glazbene kulture i umjetnosti; nastava glazbe

Hrčak ID: 177068

URI
https://hrcak.srce.hr/177068

[english] [german]

Visits: 992 *