hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Procjene učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja nekih kurikulumskih odrednica u osnovnoj i srednjoj školi

Goran Lapat   ORCID icon orcid.org/0000-0002-7548-3145 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb
Siniša Opić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9800-0145 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb
Milan Matijević ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (638 KB) str. 325-340 preuzimanja: 420* citiraj
APA 6th Edition
Lapat, G., Opić, S. i Matijević, M. (2016). Procjene učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja nekih kurikulumskih odrednica u osnovnoj i srednjoj školi. Napredak, 157 (3), 325-340. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/177206
MLA 8th Edition
Lapat, Goran, et al. "Procjene učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja nekih kurikulumskih odrednica u osnovnoj i srednjoj školi." Napredak, vol. 157, br. 3, 2016, str. 325-340. https://hrcak.srce.hr/177206. Citirano 17.05.2021.
Chicago 17th Edition
Lapat, Goran, Siniša Opić i Milan Matijević. "Procjene učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja nekih kurikulumskih odrednica u osnovnoj i srednjoj školi." Napredak 157, br. 3 (2016): 325-340. https://hrcak.srce.hr/177206
Harvard
Lapat, G., Opić, S., i Matijević, M. (2016). 'Procjene učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja nekih kurikulumskih odrednica u osnovnoj i srednjoj školi', Napredak, 157(3), str. 325-340. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/177206 (Datum pristupa: 17.05.2021.)
Vancouver
Lapat G, Opić S, Matijević M. Procjene učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja nekih kurikulumskih odrednica u osnovnoj i srednjoj školi. Napredak [Internet]. 2016 [pristupljeno 17.05.2021.];157(3):325-340. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177206
IEEE
G. Lapat, S. Opić i M. Matijević, "Procjene učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja nekih kurikulumskih odrednica u osnovnoj i srednjoj školi", Napredak, vol.157, br. 3, str. 325-340, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177206. [Citirano: 17.05.2021.]

Sažetak
Glavni subjekti u nastavnom procesu su učenici i učitelji. Nastava predstavlja zajednički rad učenika i učitelja. Sve sastavnice nastavnog kurikuluma su jednako važne za ove subjekte. U novije vrijeme na te odnose bitno utječu digitalni mediji, a na njihove uloge
i odnose značajan utjecaj imaju i školski ravnatelji. Cilj istraživanja je bio istražiti određena diskriminatorna kurikulumska područja s obzirom na procjenu njihove važnosti i potrebu revidiranja – kako
je vide školski stručnjaci različitih profila. Uzorak čine 427 učitelja, nastavnika, stručnih suradnika i ravnatelja osnovnih i srednjih škola kontinentalnog dijela Republike Hrvatske. Budući da ovo je istraživanje dio šireg projekta, za potrebe ovog rada iz izvornog upitnika od 33 varijable kurikulumskih područja konstruirane
su 4 kompozitne varijable (potreba primjene suvremenih nastavnih strategija, potreba revidiranja nastavnog programa, potreba revidiranja ocjenjivanja i potreba primjene suvremenih medija u
nastavi). Multivarijatnom diskriminacijskom metodom u boostrapped modelu dobivena je statistički značajna diskriminacijska funkcija tj. ukupnost kurikulumskih obilježja. Iz vrijednosti grupnih centroida
evidentno je da su nastavnici strukovnih predmeta u srednjoj školi te
stručni suradnici i ravnatelji osnovnih i srednjih škola, procijenili važnijima potrebe primjene suvremenih medija i nastavnih strategija
kao i potrebe revidiranja nastavnog programa i ocjenjivanja od svojih kolega učitelja razredne i predmetne nastave te nastavnika općeobrazovnih predmeta u srednjoj školi. To se može objasniti rezultatima drugih istraživanja koji ukazuju na nezadovoljstvo nastavnika kurikulumima strukovnih predmeta u strukovnim školama.

Ključne riječi
digitalni mediji; kurikulum; net generacije; osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje; nastavnici

Hrčak ID: 177206

URI
https://hrcak.srce.hr/177206

Posjeta: 802 *