hrcak mascot   Srce   HID

Review article

Temeljni aspekti kognitivnih modela djetetova glazbenog razvoja

Blaženka Bačlija Sušić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0984-765X ; Glazbeno učilište Elly Bašić, Zagreb

Fulltext: croatian, pdf (451 KB) pages 33-53 downloads: 647* cite
APA 6th Edition
Bačlija Sušić, B. (2016). Temeljni aspekti kognitivnih modela djetetova glazbenog razvoja. Napredak, 157 (1-2), 33-53. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/177222
MLA 8th Edition
Bačlija Sušić, Blaženka. "Temeljni aspekti kognitivnih modela djetetova glazbenog razvoja." Napredak, vol. 157, no. 1-2, 2016, pp. 33-53. https://hrcak.srce.hr/177222. Accessed 20 Oct. 2020.
Chicago 17th Edition
Bačlija Sušić, Blaženka. "Temeljni aspekti kognitivnih modela djetetova glazbenog razvoja." Napredak 157, no. 1-2 (2016): 33-53. https://hrcak.srce.hr/177222
Harvard
Bačlija Sušić, B. (2016). 'Temeljni aspekti kognitivnih modela djetetova glazbenog razvoja', Napredak, 157(1-2), pp. 33-53. Available at: https://hrcak.srce.hr/177222 (Accessed 20 October 2020)
Vancouver
Bačlija Sušić B. Temeljni aspekti kognitivnih modela djetetova glazbenog razvoja. Napredak [Internet]. 2016 [cited 2020 October 20];157(1-2):33-53. Available from: https://hrcak.srce.hr/177222
IEEE
B. Bačlija Sušić, "Temeljni aspekti kognitivnih modela djetetova glazbenog razvoja", Napredak, vol.157, no. 1-2, pp. 33-53, 2016. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/177222. [Accessed: 20 October 2020]

Abstracts
Cilj rada je ukazati na posebnu važnost poznavanja općih razvojnih obrazaca djeteta kod svakog pedagoškog djelatnika s posbenim naglaskom na glazbeno područje. U radu se želi istaknuti značaj temeljenih stručnih kompetencija u radu glazbenog pedagoga koje se, uz glazbeno područje, odnosi na područje obrazovne psihologije, odnosno psihologije glazbe. Osobito je istaknut značaj razvojne psihologije glazbe koja predstavlja novi odnos između razvojne
psihologije i glazbenog obrazovanja. Poznavanje temeljnih obrazaca djetetovog kognitivnog razvoja predstavlja ujedno osnovu razumijevanja kognitivnih modela djetetova glazbenog razvoja. Kroz
pregled i kritički osvrt na osnovne kognitivne teorije glazbenog razvoja, Gardnerove teorije umjetničkog razvoja(Gardner, 1973.), Teorije učenja glazbe E. Gordona (1977.), Spiralne teorije glazbenog razvoja K. Swanwick i J. Tilman (1986.), Kognitivne teorije glazbenog
razvoja M.L. Serafine (1988.) i Teorije razvojne kumulacije J. Bamberger(1991.), zaključeno je da postoje kognitivni stadiji djetetovog glazbenog razvoja, ali ne u smislu univerzalnih stadija Piagetovog tipa. Radom se otkriva velika povezanost i međusobna interakcija između psihologije i obrazovanja te nastavnikove uloge pedagoga i psihologa koja je osobito naglašena kroz principe i filozofiju suvremenog odgoja i obrazovanja. Poznavanjem općih te glazbenih obrazaca djetetovog razvoja, nastavnik će kao refleksivni praktičar moći lakše uočiti određena odstupanja u djetetovom razvojnom procesu te kroz kritičko promišljanje i procjenjivanje svoj rad prilagoditi potrebama svakog pojedinog djeteta. Time će pridonijeti unapređenju kvalitete, kako općeg, tako i suvremenog glazbenog odgojno-obrazovnog sustava.

Keywords
djetetov kognitivni razvoj; kognitivni modeli djetetovog glazbenog razvoja; glazbeni pedagog i psiholog; obrazovna psihologija; psihologija glazbe; razvojna psihologija glazbe

Hrčak ID: 177222

URI
https://hrcak.srce.hr/177222

Visits: 1.093 *