Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Odabir sadržaja poučavanja hrvatskoga jezika u skladu s metodičkim pristupom

Martina kolar Billege orcid id orcid.org/0000-0002-4013-9141 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 473 Kb

str. 105-124

preuzimanja: 813

citiraj


Sažetak

Sadržaj je i vertikalna raspoređenost sadržaja poučavanja u nastavnome predmetu Hrvatski jezik u primarnome obrazovanju (od 1. do 4. razreda osnovne škole - ISCED 1) u Republici Hrvatskoj predviđena Nastavnim planom i programom za osnovnu školu (MZOŠ,
2006.). Sadržaj o vrstama riječi obuhvaća poučavanje o imenicama, glagolima i pridjevima te ga treba dopuniti poučavanjem o prilozima da bi se mogla strukturirati rečenica kao gramatička jedinica na temelju zahtjeva jezika kao sustava. Učenike je potrebno poučavati o vrstama riječi kako bi mogli pravilno strukturirati rečenične dijelove. Istraživanje je provedeno na uzorku učitelja mentora i savjetnika u Republici Hrvatskoj (N=387). Rezultati pokazuju da statistički značajno više učitelja misli kako učenici stječu dovoljno znanja za nesmetan prijelaz u peti razred. No, gotovo se jedna trećina učitelja s time ne slaže. Statistički značajno veći broj učitelja misli da učenicima u primarnome obrazovanju treba ponuditi više sadržaja u području jezika (u nastavnome predmetu Hrvatski jezik) nego što im je ponuđeno. U radu opisujemo metodički pristup određivanju sadržaja
poučavanja.

Ključne riječi

metodički pristup; sadržaj poučavanja; nastavni predmet Hrvatski jezik; primarno obrazovanje

Hrčak ID:

177226

URI

https://hrcak.srce.hr/177226

Datum izdavanja:

15.1.2016.

Posjeta: 1.489 *