Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

STANJE, PROBLEMI I POTREBE RADA S DAROVITIM UČENICIMA U OSNOVNIM ŠKOLAMA U REPUBLICI HRVATSKOJ

Anela Nikčević-Milković ; Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Sveučilište u Zadru
Ana Jerković ; Osnovna škola Petar Berislavić, Trogir
Maja Rukavina ; Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Sveučilište u Zadru


Puni tekst: hrvatski pdf 430 Kb

str. 9-34

preuzimanja: 2.374

citiraj


Sažetak

U radu je konstruiran Upitnik za ispitivanje stanja i potreba rada s darovitim i talentiranim učenicima. Upitnikom je ispitano stanje i potrebe rada s darovitim učenicima u osnovnim školama Republike Hrvatske između 378 učitelja razredne nastave i nastavnika predmetne nastave svih profila. Faktorskom analizom upitnika dobivena su tri faktora: 1) Posebni programi, metode i oblici rada s darovitim i talentiranim učenicima; 2) Skrb o darovitim i talentiranim učenicima; 3) Identifikacija i poticanje darovitih i talentiranih učenika. Zatim su ispitani rezultati na navedena tri faktora s obzirom na različite kategorije učitelja/nastavnika s obzirom na: a) tri različite regije Republike Hrvatske, b) različita profila, c) različitih godina staža i d) različita obrazovanja o darovitima. Rezultati istraživanja pokazuju da učitelji/nastavnici u osnovnim školama s obzirom na regiju Hrvatske statistički značajno više koriste posebne programe, metode i oblike rada u južnoj i srednjoj regiji Hrvatske u odnosu na sjevernu. U srednjoj i sjevernoj regiji Hrvatske u odnosu na južnu učitelji/nastavnici statistički značajno više skrbe o darovitim i talentiranim učenicima. Rezultati na faktoru identifikacije darovitih učenika najniži su među učiteljima/nastavnicima, što ne čudi jer je to prije svega posao stručnih suradnika, oni su statistički značajno veći u južnoj i srednjoj regiji Hrvatske u odnosu na sjevernu. Svi profili nastavnika s darovitim i talentiranim učenicima statistički značajno najviše rade posebne programe, metode i oblike rada, zatim neposredno skrbe o darovitima, a najmanje sudjeluju u identifikaciji darovitih i talentiranih učenika. Sve kategorije učitelja/nastavnika s obzirom na godine staža, kao i s obzirom na obrazovanje o darovitima statistički značajno najviše provode posebne programe, metode i oblike rada s darovitima, zatim neposredno skrbe o njima, a najmanje sudjeluju u njihovoj identifikaciji. Skrb o darovitim i talentiranim učenicima u Republici Hrvatskoj još uvijek nije na zadovoljavajućoj razini, a u radu se daju neke smjernice za unapređenje sustava.

Ključne riječi

daroviti i talentirani učenici; stanje, problemi i potrebe rada s darovitim i talentiranim učenicima u osnovnim školama; Upitnik o stanju i potrebama rada s darovitim i talentiranim učenicima

Hrčak ID:

177627

URI

https://hrcak.srce.hr/177627

Datum izdavanja:

13.3.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.403 *