hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Doživljeno vršnjačko nasilje: relacije s dobi, spolom, razrednim ozračjem i školskim uspjehom

Ina Reić Ercegovac   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4228-6054 ; Filozofski fakultet u Splitu, Split, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (356 KB) str. 251-271 preuzimanja: 1.515* citiraj
APA 6th Edition
Reić Ercegovac, I. (2016). Doživljeno vršnjačko nasilje: relacije s dobi, spolom, razrednim ozračjem i školskim uspjehom. Školski vjesnik, 65 (2), 251-271. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/177992
MLA 8th Edition
Reić Ercegovac, Ina. "Doživljeno vršnjačko nasilje: relacije s dobi, spolom, razrednim ozračjem i školskim uspjehom." Školski vjesnik, vol. 65, br. 2, 2016, str. 251-271. https://hrcak.srce.hr/177992. Citirano 19.10.2021.
Chicago 17th Edition
Reić Ercegovac, Ina. "Doživljeno vršnjačko nasilje: relacije s dobi, spolom, razrednim ozračjem i školskim uspjehom." Školski vjesnik 65, br. 2 (2016): 251-271. https://hrcak.srce.hr/177992
Harvard
Reić Ercegovac, I. (2016). 'Doživljeno vršnjačko nasilje: relacije s dobi, spolom, razrednim ozračjem i školskim uspjehom', Školski vjesnik, 65(2), str. 251-271. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/177992 (Datum pristupa: 19.10.2021.)
Vancouver
Reić Ercegovac I. Doživljeno vršnjačko nasilje: relacije s dobi, spolom, razrednim ozračjem i školskim uspjehom. Školski vjesnik [Internet]. 2016 [pristupljeno 19.10.2021.];65(2):251-271. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177992
IEEE
I. Reić Ercegovac, "Doživljeno vršnjačko nasilje: relacije s dobi, spolom, razrednim ozračjem i školskim uspjehom", Školski vjesnik, vol.65, br. 2, str. 251-271, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177992. [Citirano: 19.10.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (356 KB) str. 272-272 preuzimanja: 265* citiraj
APA 6th Edition
Reić Ercegovac, I. (2016). Experienced peer violence: relation to age, gender, class climate and school achievement. Školski vjesnik, 65 (2), 272-272. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/177992
MLA 8th Edition
Reić Ercegovac, Ina. "Experienced peer violence: relation to age, gender, class climate and school achievement." Školski vjesnik, vol. 65, br. 2, 2016, str. 272-272. https://hrcak.srce.hr/177992. Citirano 19.10.2021.
Chicago 17th Edition
Reić Ercegovac, Ina. "Experienced peer violence: relation to age, gender, class climate and school achievement." Školski vjesnik 65, br. 2 (2016): 272-272. https://hrcak.srce.hr/177992
Harvard
Reić Ercegovac, I. (2016). 'Experienced peer violence: relation to age, gender, class climate and school achievement', Školski vjesnik, 65(2), str. 272-272. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/177992 (Datum pristupa: 19.10.2021.)
Vancouver
Reić Ercegovac I. Experienced peer violence: relation to age, gender, class climate and school achievement. Školski vjesnik [Internet]. 2016 [pristupljeno 19.10.2021.];65(2):272-272. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177992
IEEE
I. Reić Ercegovac, "Experienced peer violence: relation to age, gender, class climate and school achievement", Školski vjesnik, vol.65, br. 2, str. 272-272, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177992. [Citirano: 19.10.2021.]

Sažetak
Cilj ovoga rada je istražiti učestalost doživljavanja nekih oblika nasilnih ponašanja od školskih vršnjaka s obzirom na dob i spol te ispitati povezanost između učestalosti doživljavanja nasilja, školskog uspjeha te nekih elemenata razrednog ozračja. U istraživanje se krenulo od pretpostavke da učenici češće nego učenice doživljavaju nasilno ponašanje te da je verbalno nasilje najčešći oblik doživljenog nasilja. Sudjelovalo je ukupno 400 sudionika, 195 učenika i 205 učenica viših razreda OŠ, a primijenjen je instrument kojim su prikupljeni opći podatci, podatci o učestalosti doživljavanja nasilja te podatci o osjetljivosti na nasilje u razrednom kontekstu. Rezultati su uglavnom potvrdili polazne hipoteze. Pokazalo se da učenici češće nego učenice doživljavaju nasilna ponašanja, da su verbalni oblici nasilja najčešći, da je učestalost doživljenog nasilja procijenjena najvišom u završnom razredu osnovne škole te da postoji značajna povezanost između doživljenog nasilnog ponašanja, uspjeha u školi i osjetljivosti na nasilje u razrednom ozračju. Rezultati su interpretirani u kontekstu postojećih spoznaja o vršnjačkom nasilju te su naglašene implikacije za školski rad.

Ključne riječi
doživljena nasilna ponašanja; osjetljivost na nasilje; školski uspjeh; učenici osnovne škole

Hrčak ID: 177992

URI
https://hrcak.srce.hr/177992

[engleski]

Posjeta: 3.001 *