hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, Vol.26 No.1 Ožujak 2017.

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.26.1.03

Mogu li diferenciranost i konzistentnost interesa biti pokazatelji profesionalne zrelosti osnovnoškolaca?

Iva Černja ; Hrvatski studiji, Zagreb
Toni Babarović ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Iva Šverko ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (204 KB) str. 41-58 preuzimanja: 192* citiraj
APA 6th Edition
Černja, I., Babarović, T. i Šverko, I. (2017). Mogu li diferenciranost i konzistentnost interesa biti pokazatelji profesionalne zrelosti osnovnoškolaca?. Društvena istraživanja, 26 (1), 41-58. https://doi.org/10.5559/di.26.1.03
MLA 8th Edition
Černja, Iva, et al. "Mogu li diferenciranost i konzistentnost interesa biti pokazatelji profesionalne zrelosti osnovnoškolaca?." Društvena istraživanja, vol. 26, br. 1, 2017, str. 41-58. https://doi.org/10.5559/di.26.1.03. Citirano 21.09.2018.
Chicago 17th Edition
Černja, Iva, Toni Babarović i Iva Šverko. "Mogu li diferenciranost i konzistentnost interesa biti pokazatelji profesionalne zrelosti osnovnoškolaca?." Društvena istraživanja 26, br. 1 (2017): 41-58. https://doi.org/10.5559/di.26.1.03
Harvard
Černja, I., Babarović, T., i Šverko, I. (2017). 'Mogu li diferenciranost i konzistentnost interesa biti pokazatelji profesionalne zrelosti osnovnoškolaca?', Društvena istraživanja, 26(1), str. 41-58. doi: https://doi.org/10.5559/di.26.1.03
Vancouver
Černja I, Babarović T, Šverko I. Mogu li diferenciranost i konzistentnost interesa biti pokazatelji profesionalne zrelosti osnovnoškolaca?. Društvena istraživanja [Internet]. 28.03.2017. [pristupljeno 21.09.2018.];26(1):41-58. doi: https://doi.org/10.5559/di.26.1.03
IEEE
I. Černja, T. Babarović i I. Šverko, "Mogu li diferenciranost i konzistentnost interesa biti pokazatelji profesionalne zrelosti osnovnoškolaca?", Društvena istraživanja, vol.26, br. 1, str. 41-58, ožujak 2017. [Online]. doi: https://doi.org/10.5559/di.26.1.03

Sažetak
Prema Hollandovoj teoriji, profesionalni interesi trebali bi postati
sve diferenciraniji i konzistentniji s porastom profesionalne
zrelosti, no prijašnja istraživanja nisu pružila jednoznačne
rezultate o promatranim odnosima. U ovom radu predstavljene
su dvije studije provedene na uzorcima učenika viših razreda
osnovnih škola u Hrvatskoj (N1 = 522; N2 = 497). Prva studija
provedena je online i u njoj su primijenjeni Slikovno-opisni upitnik
interesa (SLOPI) i Test informiranosti o zanimanjima (TIZ) kao
mjera profesionalne zrelosti. Druga studija temeljila se na
testiranju papir-olovka te su upotrijebljeni Upitnik profesionalnih
interesa UPI-96 i TIZ. U obje studije pokazalo se da
profesionalna zrelost raste u funkciji dobi te da učenice sustavno
iskazuju veći stupanj profesionalne zrelosti od učenika.
Diferenciranost i konzistentnost interesa nisu rasle u funkciji dobi,
dok su djevojčice uglavnom imale višu razinu diferenciranosti i
konzistentnosti od dječaka. Pokazalo se da je profesionalna
zrelost nisko pozitivno povezana s diferenciranosti te da
uglavnom nije povezana s konzistentnosti interesa. Zaključeno je
da se mjere diferenciranosti i konzistentnosti ne mogu smatrati
mjerama profesionalne zrelosti te da se za potrebe
profesionalnoga savjetovanja u osnovnim školama preporučuje,
uz mjere interesa, upotreba mjera profesionalne zrelosti.

Ključne riječi
profesionalna zrelost; RIASEC; interesi; diferenciranost; konzistentnost

Hrčak ID: 178512

URI
https://hrcak.srce.hr/178512

[engleski]

Posjeta: 421 *